söndag 10 december 2017

Vinterns vita kom till den andra advent...


Men,
så himla vackert det var att vakna idag,
 denna andra advent och det var en vit värld.

Det hade jag inte alls räknat med så det blev en glad överraskning.

Jag kunde så klart inte låta bli att börja dagen med att gå ut och ta kort.

Jag menar snön måste man ta vara på med kameran om man vill fånga vinterkänsla.
😊


De fantastiska handtryckta dukarna efter gamla mogul mönster finns nu i grönt, Forrest Green, i två olika längder.


Gold crest cypresser lyser vackert limegrönt, några ljuslyktor, en batterislinga, en julros, en silverbricka och lite mossa och kryptomeria är vad jag pyntat bordet med.

Kryptomeria är ett jättefint grönt som man köper i sin blomsterbutik och här har jag lagt det runt cypresserna.
Fint att även duka sitt bord med när man vill göra en dukning i vintertid osv...


Sååå nöjd med stjärnan och slingan i balkonglådan.



Vårt fina gamla hus som jag tycker om det...


Efter att jag fotat dessa bilder tog jag en runda i skogen.
Årets första joggingrunda på snö i skogen och det gick utmärkt med broddar under gympadojjorna.

Och så himla vackert det var...
Inte ett spår före mig bara någon kanin som skuttat fram.

Tänk om december kunde bjuda på lite mera sånt här väder emellanåt.


Den fantastiska lockurnan i blå/vitt har jag lagt av locket på just nu och använder som vas.





Ja ni såg ju granen i kruka igår.

Ett alternativ till den andra modellen som är så poppis.


Idag har jag fått hem vår riktiga gran, en stor kungsgran, men jag tar inte in den förrän nästa helg.
Egentligen skulle jag nog vilja ta in den någon dag närmre jul men det hinner jag inte så detta blir bästa lösningen.
Jag tillhör inte alla dem som tar in granen veckor innan jul.
Jag vill att granen ska förmedla en riktig känsla av att nu är julafton här (så nära det går) vilket jag inte känner att det blir när man tar in den tidigt.
Så olika det där så klart, och alla kör sin grej och det är så det ska vara, men kollar man instagram verkar många redan tagit in den.

Jag kör på nästa helg. Sen måste jag jobba stenhårt så det hinns inte efter det om den ska in till jul.

Jag får ju liksom mecka in vår gran själv jag))

Bra kvinna reder sig själv heter det visst.

Men ofta är det bra att ha hjälpsamma föräldrar som sagt...


Min dörrkrans men den fick stå här bara för att lysa lite vackert rött till fotona.

Nu ska jag printa ut lite foton till jobbet.

Adventshej från mig.

4 kommentarer:

Mantelilaakson Susanna sa...

Ooh!
Himla vackert!
God Jul!

Susanna

Tante Mali sa...

WOW, what a wonderful christmas setting. So much work on this pictures and such a fantastic decoration. Thank you.
Have a wonderful Christmas time
Elisabeth

Tulipa sa...

Thank you so much for those kind words!

And a wonderful Christmas to you Elisabeth.

Tulipa sa...

Tack för hälsningen

Och

en riktigt God Jul till dig Susanna!

Kram Mariette