fredag 15 december 2017

Blå.


Idag var det en stressig morgon,
Massvis av tung blötsnö att köra bort, paket som skulle fixas i sista minuten och blomsterleveranser i omgångar.
Allt innan öppning.

Sen var det dags att börja binda buketter, göra grupper och en del andra förberedelser.

Roligt att ha att göra.
Men får man sår på sina händer nu denna tiden så är det svårläkt och utan händerna är det svårt i mitt jobb.😊
Så idag försöker jag att inte skita ner mig allt för mycket och har salva och alsolsprit som medicin.
Jag tror alla som jobbar i blomsterbutik vet vad jag pratar om. Det är så lätt att få en infektion i sår i händerna...

En gång fick jag dra loss en hel nagel hos läkaren efter en infektion jag fått från jord och skit, men det är en helt egen historia det.


Blå hyacinter...

Har en alldeles speciell blå som är så otroligt vacker...

Och det blå till mjuk fin mossa och en rustik lerkruka...
Så väldigt fint.

Jag blir lycklig av sånt här!


Idag har vi packat upp den här ljusstaken "Crown".
Till fyra kronljus och det simpla priset 89:-

Perfekt också att använda i arrangemang...Vira in kvistar i hålen, ställa på en bricka och dekorera runtomkring...Kanske med äpplen,  kanel, granris osv...





Önskar er en härlig kväll!

4 kommentarer:

Karin sa...

Hej!
Tack för allt fint du visar och skriver om här. Alla (även jag) vill nog bli florister men vi tänker nog inte på hur tungt och slitigt det oftast är. Sänder en tanke till dig nu :-) Kram

Tulipa sa...

Hej Karin.

Ja det ÄR ett härligt jobb att få vara kreativ och att få jobba med blommor, det är underbart! Men, allt har ju sina baksidor och vissa perioder känns det verkligen i kroppen.

Trevlig helg.

Kram Mariette

Ein Dekoherzal in den Bergen sa...

OHHHH ich habe mich gerade in die BÄUME verliebt
schaut sehr gemütlich aus

wünsche noch eine schöne WEIHNACHTSZEIT
bis bald die BIRGIT aus TIROL

Tulipa sa...

Thank you so much!

Wish you a Merry Christmas and a Happy New year!