onsdag 22 november 2017

Vaknade till vinter.


Igår kväll när jag precis tryckt på publicera inlägg på bloggen så ringde det på dörren.
Utanför stod två män, den ena med reflexväst och texten Viltolycka på ryggen.

Då hade det hänt en olycka lite längre upp på stora vägen i novembermörkret på min mans mark och två vildsvin var döda.

Usch alltid otrevligt med sådana olyckor...

Nu var det så att min man inte var hemma och jag kunde liksom inte ta hand om ett par döda vildsvin...
Skulle kanske kört dit och lastat in dem i min volvo...
och haft dem där när jag åkte till jobbet idag....
😊
Nej...skämtåsido...viltolyckor är inget kul alls, jag vet det med egen erfarenhet!
Men att jag skulle ta hand om ett par döda vildsvin den tanken var lite komisk...
Tror inte jag orkat lyfta in dem i bilen...😉

Det hade i alla fall gått bra för föraren och djuren hade letats upp och skjutits då de skadats vid kollisionen.

Som tur var så erbjöd de sig också att ta hand om djuren när jag förklarat situationen...
Puh... 
Jag kunde liksom inte lösa det...

Tur det finns snälla människor.


Det var så vitt idag morse...riktigt mycket snö hade vi fått och vägarna var där efter så tack och lov att man hade vinterdäck på bilen för det var rätt slirigt och halt ändå))


Men visst blir det vackert med snön.
Lite sagofint.




Ljusdekorationerna som min mamma hängt en på var sida om entrèn finns i nätbutiken liksom lyktan med rutnät.




Kram från mig

1 kommentar:

Theresa williams sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.