fredag 24 november 2017

Adventspyssel kväll 2.


Att lägga en fin duk på bordet gör så mycket!

Här en ny vacker i djupt rött från Olsson & Jensen.

På pysselkvällarna i butiken nu i veckan så hade jag en annan röd duk på bordet här...


Nämligen min egna från Chamois.
Så glad för den.
Fin sommar som vinter.

Och nu har jag då fått hem andra handtryckta med blocktrycksteknik.
Från Olsson & Jensen.



Igår var det pysselkväll nummer två.

Ett nytt härligt gäng och samma skapelser.
Krans och gran.

Och jösses vilken succè dessa granar gör...


Granarna är ett teamwork mellan mig, mamma och pappa.
Pappa gjuter alla fötter, hämtar bra pinnar, kör lass med granris (!!!) och mamma klipper hönsnäten och plockar mossan och jag binder dem.
Yes.
Det är som ni förstår en del jobb innan det blir en gran.
😊




Så glad mysig stämning och glada tjejer som åkte hem vid tio tiden med fina kransar och läckra granar!





TACK!
Till alla er som kom.
Och så lite tråkigt förstås att inte alla som ville komma fick plats men vi körde denna gång tolv per omgång och två kvällar och det var precis lagom (kan ibland ha fler per omgång men inte nu när vi skulle göra granar).

Nu ska jag vira ännu fler granar..puh..
Jag hade haft en skog här om jag haft alla samlade nu...

Happy Friday!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! granarna är verkligen jättegulliga! får man fråga hur stommen ser ut undertill? skulle vara kul att få veta/se en bild, så man kan göra en egen, i och med att jag har väldigt långt till just Knäred från där jag bor... tack för en fin blogg! mvh Annica

Tulipa sa...

Hej.

Ja visst är granarna härliga!
Du formar till hönsnät som du sätter på pinnen och sen binder allt material på.

Lycka till.

Kram Mariette