söndag 26 april 2015

En kväll på Kvarnen

 
Igår var det dags för liten släktträff på Kvarnen i Knäred.
Det var en regnig kväll men varm och mysig ändå.
 
Vi skulle träffats hela tjocka släkten på min mammas sida men det blev till sist en liten skara då några var utomlands, någon måste på svensexa osv.
 
Men vi som sågs hade himla trevligt och det är ju det viktigaste.
 
De som bjöd in var moster Lisbeth och morbror Roland och därför var vi på gamla fina fantastiska Kvarnen vid Krokåns brusande vatten...
 
Grillades gjordes det i duggregnet och sen satt vi på översta våningen där det var varmt och fint fixat.
 

 
Kusin Tina och jag.
Lite bakom Gabriella och Felicia, kusinbarn.
 
 
Härliga Lisbeth med största hjärtat...
 


 
På nedervåningen...
 
 
På ovanvåningen... 
 
 
Det bjöds på tipspromenad genom Kvarnens rum och vrår...
 
Hade "alla"varit med och vädret varit bättre skulle det lekts även lite vildare lekar...
Nu tog vi "gamlingar" bara en lugn tipspromenad...haha...
 
Ser ut som att det är snö när man ser genom fönstret på bilden men det är vattnet som forsar...
 

 
Idag fixar jag för kalas för Olivia som ju fyllde år i veckan.
Och nu ska bröden som ska vara till maten in i ugnen...
 
Bakar Monika Ahlbergs goda bröd med oliver och annat i...
 
Känner att tiden som vanligt börjar springa ifrån mig så hej från mig!
 
Hoppas ni får en skön söndag!


Inga kommentarer: