torsdag 3 december 2015

Detaljer som gör det!


Halv fyra och redan kolmörkt...

Jag hann i alla fall fånga lite av ljuset från himlen idag när det uppenbarade sig strax innan lunch och det passade bra för vi fick hem så ljuvligt fina rostiga detaljer från Danmark.

Allt kan så klart användas lika väl inne som ute.

Ett par av sakerna har jag hunnit lägga in i nätbutiken idag och resten kommer så fort jag hinner.
Idag är det fullt upp med blommorna inför morgondagen och då kommer det så klart först.

Men det är alltid så roligt när det kommer nya fina saker och det kliar i fingrarna att få fotografera det...


Fågel på en gren...


Änglavingar som är så fina att både sätta i en krans eller ställa, luta eller kanske hänga på kanten av en vas...

Detaljrika små konstverk som är lite annorlunda.


Mistel krans med sjungande fågel i mitten.
Håller i hundra år, till skillnad från en riktig...

Som ni ser har den små hål och där kan man hänga kulor eller små grankvistar eller varför inte riktiga små mistelgrenar...
Tunna band i olika längder hade också varit fint...


Änglavingarna i en krans...


Dansande ängel...

Så söt tycker jag...


Megarosetten är superläcker.
Den håller för vind och vatten och slokar inte som en riktig rosett kan göra!
Urläcker på en krans eller som kul detalj i en utekruka eller inomhus som på en vas...

Bara fantasin som ska fram!


De vackra skira vingarna...

Nu ska jag fortsätta med blommorna här.

Kram och Hej!

1 kommentar:

Trädgårdsform & design sa...

Oj vad fina rostiga detaljer :) Gillar den dansande ängeln! //Victoria