söndag 10 februari 2013

Sweet as candy!


Vart tog denna dagen vägen då?
Den försvann i den grå snödimman som var idag på nåt sätt...

Men,
 det har sprungits och städats och bakats och lagats nya andra recept och det har blivit läst spännande bok...och planerats...
För kommande äventyr.

Fika idag var Pollykladdkaka.

Sött och gott!


Pollykladdkaka

100 g smör
3ägg
3 dl socker
4 msk kakao
1,5 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 påse Polly (godis)

Ugn 175 grader

Smält smöret och låt svalna.
Blanda övriga ingredienser.
Rör ner äggen i smöret och blanda med de andra ingredienserna.
(Vispa inte utan bara rör ihop det med en sked.)
Smöra och bröa en form med löstagbar kant.
Grädda ca 25 min.

Servera med grädde!


KRAM

5 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Oj!! Ser så gott ut och finfina bilder. /Anna

Merja sa...

Mm...så gott det låter. Älskar Polly:P
Tack för receptet!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men du vilket smaskigt recept :)
Det ska jag verkligen prova, TACK :))
Ha en fin start på veckan.
Stor kram
Jessica

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh pollykaka som är så gott, tror det blev förra sommarens favorit efterrätt i vårat hus. Passar till allt och alla gillar den.Ha en fin dag/Theres

No34 sa...

Mmmmumsigt med Polly, mina favoriter efter m&m...
Själv åkte jag en massa skidor i helgen, älskar att träna! Men idag ligger vi hela familjen i "influensa"... Jag som ALDRIG är sjuk. Känns som om någon har sparkat på kroppen, och en bedrövlig hosta!!
men önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate