torsdag 8 november 2012

Till KTH!

 
 Pudrad med snö...
 
 
Detta är en sista liten hyllning till vår stora, fina, maffiga, trogna kungsgran som stått där i alla år vi bott i huset och långt innan dess...
 
Men nu var den för stor.
 
Dessa korten tog jag för två år sedan och sen dess har vi inte haft belysning i den för det blev alldeles för komplicerat. Man sätter inte i belysningen lite käckt för hand direkt och för att inte tala om vad slingorna kostade, det var några nollor på det...
Men vackraste granen i Knäred skulle jag utan tvekan säga!
 
Så nu säger jag grattis till Kungliga Tekniska Högskolan som får ha denna skönhet hos sig i jul!

 
Direkt från Bolagsvillan till hufvudstaden.
 
 
Ha en riktigt bra dag!
 
Här regnar och blåser det...
och jag ska snart sätta fart med målarburkarna!
 
Kram
M

7 kommentarer:

Sussi.Sussinghurst sa...

Den er virkelig smuk, men den ender da sit liv i glans og herlighed. Ha en god regnvejrsdag.

Malin`s Diner sa...

Wow, vilken pampig gran. Men hur fick de nys om den?

Ha en bra dag!

Kram

No34 sa...

Åhhh, vad synd, den var ju verkligen vacker. Som en sago-gran på film!!! Ha det gott, kram Kate

Jeanette Hornbeck sa...

Vackert sätt att sluta sina dagar på! Så fina ljusslingor och vad julfint du har.
Kram på dig!
/Jea

Malin`s Diner sa...

Åh, kungliga granar är inte illa det, verkligen inte. Jag förstår din stolthet ;o)

Vi ska öppna fredagen den 23 november. Tar en kvällsöppning med glögg och mys. Ingen stor butik, så det kan bli trångt.Men "The more the merrier!"

Hoppas bli helt klara nästa vecka, så jag kan ha testöppet för vänner och familj. Måste ju veta hur jag tar betalt och hur jag löser allt. Yeeeee, börjar bli nervös på riktigt...

Kram kram

HEMLÄNGTAN sa...

Oj, så häftigt! Kan tänka mig att det var ett himla jobb att få ljusslingorna på plats...
Kan också tänka mig att det känns lite tomt nu utan granen :-)

Hoppas att allt är bra med dig och att allt rullar på som det ska!

Kram, Jenny

Runevads Trädgård sa...

Jättevacker gran!
Å, vilken julstämning den måste ha spridit :)

Verkligen sorgligt att den behöver fällas..och vilket stort tomrum den måste lämna efter sig!

Kram, Camilla