söndag 6 juni 2010

Trädgårdsrundan del 1

Idag har jag varit på Skånes Trädgårdsrunda. Och jag är fullkomligt fullproppad med inspiration!!! Vilka trädgårdar det finns, wow säger jag bara... orden räcker inte till för denna plats..., den tog oss fullständigt med storm.

Välkommen in i Ingemo och Per Gyllings trädgård i Glumslöv. Vald till årets trädgård i  tidningen "Drömhem och Trädgård" 2005.

Massor av fina detaljer...

Älskar kontraster!
Stor engelskinspirerad trädgård...
 Här hade jag inte haft problem att bosätta mig och påta i jorden,  lyckligt "ever after"...
Paradisets port?

Vilken köksträdgård!  Här ser man nästan Benjamin Kanin hoppa fram...





Marktäckare blir som mattor och skapar lugn, perfekt som bakgrund till allt annat man vill framhäva. Simsalabim låt det växa igen här hemma också!


Fler bilder från andra ljuvliga trädgårdar väntas!

Sen jag kom hem ikväll har jag farit fram i trädgården och fixat och donat... Det kokar nästan över av allt man måste göra nu!

Grönt är skönt!

15 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vilken ljuvlig trädgård!! Vilken livskvalitet ägarna har där:)

Kraam Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken trädgård! Den första bilden gillar jag särskilt! Så vackert med badkaret där under träden!

Kram, Carina

Vit som snö sa...

Åhhh vilken ljuvlig trädgård!!! Vill också få strosa runt där!
Vackert badkar i zink! Och sen tycker jag så mycket om marktäckare i masseffekt! Vilken drömträdgård! Tack för att du lät oss få se!!!
Kram Cilla

Anonym sa...

Vilka ljuvliga bilder från en underbar plats!

Tusen tack för att du delar med mig, jag bklir alldeles ycklig och kan bara ana hur inspirerad du är efter denna runda :)

KRam Lena

EvaB sa...

Den egna trädgården behövde oss så det blev ingen Trädgårdsrunda i år. Därför extra roligt att se dina fina bilder från en trädgård som måste vara fantastisk. Vilka frodiga grönsaksplantor i odlingsbänken!
Hej från Eva

Aratorps Lena sa...

Härlig helg! Jag var också där! Inte i dem du visat i dag för de var vi hos förra året! Jättefina. Jag är också fullproppad av inspiration... Kram

Jeanette Hornbeck sa...

Där var vi för några år sen, helt underbar trädgård, jag gillade speciellt utkikshålet de hade i häcken (mot havet) och trädet som såg ut som ett parasoll. Han hade klippt och planerat det i 15 år.
Imponerande!
kram Jea

StrandviksVillan sa...

Vilket ställe!!
Jag önskar mig massor med marktäckare också, det är så vackert.

Ha en fin dag!

gamla skolan sa...

Vilken trädgård ! Så ljuvliga bilder , jag kan tänka mig att du blev inspirerad ! Kramar Susanne ♥

Signe 1 sa...

Wooow vilken trädgård, tänk om min såg ut sådär, hihi...
Förstår att inspirationen var på topp!!:-)

Kramkram Sofia

Mycket annat & lite betong sa...

Åh, vilken trädgård!
Vad kul med trädgårdsrunda och att få en massa inspiration.

Trevlig kväll!
Agneta

UlricaA sa...

Åååå så vackert!!!!! Man blir ju nästan i extas av allt man vill göra när man är på såna ställen!

Lotta Sultan sa...

vackert! tack för inspiration. du har en fin blogg som jag gärna kommer tillbaka till. lägger dig på min lista.

lotta

Marie sa...

Vilka underbara bilder Mariette! Förstår om inspirationen var på topp efter ett besök i denna vackra trädgård!

Kram Marie

Annika Christensen sa...

Du hittade verkligen till de finaste trädgårdarna.
Kanske du kommer till mig en dag fast in är inte så ordnignssam och fin.
Ha det gott
Annika