fredag 30 oktober 2009

En ljus helg!

Just nu;- tycker jag det är vackrast med vide, tazetter, amaryllis och vita vaxade äpplen...

Det kliar i fingrarna efter julen, men i min butik tar vi inte fram julen förrän det är dags! Hänger för skyltfönstren så ingen ska se iförväg och pyntar och plockar fram av julens goda. Det är tradition och det håller vi på! Gammal hederlig julskyltning kallas det!


Efter en underbart god fisksoppa och ett glas vitt vin är det skönt att vara hemma och vänta på att Idol ska börja! Fredagkväll är en extra skön kväll eller hur? Hela helgen ligger framför en, som tyvärr alltid går för snabbt men ändå...!


Imorgon går vi till kyrkogården och tänder ljus och minns.


Imorgon har vi även öppet mellan kl 10-12.
Trevlig helg!

7 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Mariette!

Vilken skön kväll ni har, men visst är det så att helgerna går fort. Kanske är det för att det är så mycket man vill hinna med:)

Vi har redan varit vid kyrkogården, vi bor ju i en kyrkby. Vår kyrka hade öppet redan ikväll och de bjöd på kaffe och saft och pepparkakor och bullar. Det är en välbesökt kyrka denna helg och det är så vackert där nu med alla ljus och blommor.

Det låter så mysigt med ert julstök i butiken. Vet du att jag saknar faktiskt min nu, jag älskade att dona och fixa där inför jul. Jag ska vara med på samma julmarknad jag var förra året och jag håller på att sy lite julsaker så jag ska komma i stämning jag också:)

Ha nu en riktigt skön och rofylld helg (om det går)!

Många kramar
Karin

Hulda sa...

Syns du gjør rett i å vente med å ordne i butikken til jul. Men, snart er det vel dags for det, skal julesalget gå sin gang. :)

Vakkert bilde du viser, nesten noe vårlig over det, syns jeg. Kjempefint sammensatt.

Vit som snö sa...

Vad härligt att våga värna traditionen o täcka skyltfönstren fran tills det är dags- det gillar jag!
Önskar dej en underbar helg!
Kram Cilla

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?¨

Traditioner, det gillar jag. Gillar inte alls när julskyltningen är på g innan det är dags =)

Härlig bild, som alltid hos dig.

ha en underbar helg. Kram Pirre

Signe 1 sa...

Hoppas du får en fin lördag! Jag älskar oxå fredagar!!:-) Kram Sofia

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Mariette!

Tack för omtanken inne hos mig. Ja det är alltid hemskt och värre när det är barn som dör.

Så mysigt ni håller på och donar med i butiken. Ja jag minns när man var riktigt liten då gick man ju på julskyltningen för att se butikernas skyltningar.

Ha det gott vännen

Kram Viveka

Annika Christensen sa...

Ohh gammeldags julskyltning!!
Den stilen gillar jag.
Tycker att julen stressas fram det blir värre och värre för varje år.
Skall du till gröntorget den 11 nov?
De har julinspirations kväll då.
Jag och Liv skall dit.
Ha det gott
Annika