söndag 14 juni 2009

Blomstrande dagar

Efter några bokstavligt talat blomstrande dagar med skolavslutningar och studenter så var det skönt att få komma hem på lördagseftermiddagen och vila lite!
I fredes slutade vår flicka första klass. Och har man en mamma som har blomsteraffär så får man inte se henne sitta i kyrkan bland alla andra stolta föräldrar på avslutningsdagen. Man har inte en mammma som kan åka med barnen hem efter avskedet på skolgården och ta en mysig sommarlovsfika med den traditionella tårtan.
Nej, man har en mamma som är väldigt trött när hon ramlar innanför dörren på kvällen.

Fast istället kan man plocka tusen rosblad att ta med hem och äta jordgubbstårta på lördagskvällen!
Så ja, det duger nog det med i slutänden!
(Hoppas mamman!)



Att städa huset och avsluta med att sätta in nya blommor i fönster och på bord, det är en härlig känsla! Sen god fika och god mat på det - då är det helg!
Tack för alla jättefina hälsningar om reportaget!!!
Kram!

19 kommentarer:

Tine sa...

Good Morning ;o)


wonderful Pictures ...

Heartly Hugs
tine

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder! Jag läste reportaget i Sommar-tidningen på nätet, jättefint reportage, det ska du vara jättenöjd med! Jättekul att få ett ansikte på dig = )!

Ha en bra dag!
Kram L-L

n o r d i n g å r d e n sa...

Du duger nog mer än väl som mamma! Man kan inte vara och hinna allt, alltid! Det är inte alltid det som räknas... jag för min del minns examen som ngt jag ville ha snabbt undanstökat och var glad om inte föräldrar var närvarande: )

Fantastiska rosenbilder, som vykort!

Regniga hälsn fr Dalarna!

Vit som snö sa...

Åhh så vackra bilder!!
Jag är säker på att hon vet att du är lika stolt även om du står i blomsterbutiken just på avslutningen. Du finns till andra tider och det är huvudsaken!
Kram Cilla

Viola sa...

Jodå....det är inte lätt att ha mödrar som är butiksägare...visserligen är ju mina stora nu..men ibland ser dom mig inte så mkt och jag är svår att få ett vettigt ord ur..:-D
hoppas tårtan smakade gott... och nu ska det väl bli lite lugnare i butiken..ha en fin kväll med de dina, KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Precis vad jag eftersträvar varje vecka! Ett städat hus med vackra, färska blommor. Ja det vill jag ha!! Vad underbart.

Hoppas du får lite kvalitetstid med dina barn trots att du jobbar mycket!!

Kram J

Lallis - liv och leverne sa...

Oj..så himla vackert:)
kram Lallis

Kamomilla sa...

Inte lätt då man inte kan dela sig och vara på två ställen samtidigt, men hon förstår säkert.

Jättevackra bilder!!
Tack för hälsningen hos mig! Nu är det bara att hålla tummarna.
Kamomilla

Kristina sa...

Oj, ja det här måste ha varit en riktigt stressig helg.. Vilket fint reportage förresten. Jättefin bild på framsidan! Hoppas att du får lite avkoppling nu.. Kramar/Kristina

Jenny sa...

Hej söta Mariette!
Vilka ljuvliga bilder du visar oss!
Jag är säker på att dina barn tycker du är en toppenmamma även om de fick vänta med tårta tills på kvällen:)

Ha en jättebra vecka Vännen,
Kramis Jenny

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka fina bilder du alltid visar. Vad roligt att jobba med blommor, men jag förstår att det har varit fullt upp nu. Roligt att vara med i sommartidningen också, det ska jag kolla upp på nätet.
Kram Susanne

hemtrevnad marie sa...

Ja, det gick säkert lika bra med rosenblad och tårta senare:)
Du frågade om Helenas hus som jag skrev om för ett tag sedan...det är Helena Nihlen, jag tror det stavas så..i Skåne någonstans, som varit med i flera inredningsmagasin och antiktidningar och även i boken Leva med ting från förr, hon har ett fantastiskt hem!
Och ja vi ska ha loppis/Antikt/hantverk...jag hade det även förra sommaren, men i år har vi målat och fått in lite fasta skåp, det är bara i en del av vårt magasin, så det blåser genom brädväggarna , hihi!
Men jag har haft Antikaffär /måleri förut vid vårt gamla hus...så det är inget nytt egentligen..
Hoppas dock på att bli färdig denna veckan, vi hämtade en fin byrå och lite annat idag!
Sen ska vi hämta hem stolar på torsdag, så lite saker är på ingång....
Roligt att få ett ansikte på dig, så söt och go du ser ut!!
kraam

Sea Angels sa...

Oh thankyou for your lovely comments, and I love the article on you, how lovely to work with flowers.
Hugs Lynn xxx

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Så vackert så vackert, med rosbladen och besticken.
Allt är sååå fint här i bloggen det syns att du är florist.
Jag har tittat och njutit.
Kram Zara.

Mitt hvite hus sa...

Så nydelige bilder.... Vakkert med rose blader...
Håper uken din blir fin O=)
Klem Kerstin

Aratorps Lena sa...

Hej! Underbara bilder och så fint med rosenbladen... Tänk vad stolta dina barn är över dig som jobbar och sliter och förverkligar dina drömmar, nyttigt också för barnen att se att man får jobba hårt (det vill jag i alla fall tro). Ni har ju goa stunder tillsammans ändå! Jag lägger till dig på min lista, jag är ju här inne vare dag ändå... Ha det gott i solen!

Signe 1 sa...

Hohoho vilke lovely bilder!!:-) Och du är en toppenmamma som jobbar sånna dagar och arrangerar fina blomsterbuketter till oss andra!:-) Kramis Sofia

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh Mariette vilka fina bilder du visar. Och jag är så glad att du gillar telefonen, det känns att den kom rätt. Ja jag förstår inte hur man kan känna sig så tött när man inte är sjuk....Men det verkar som sagt vara många som känner likadant. Vill ha värme nu....

Krmais Anne

marita blücher sa...

Hej Mariette,
Tusen tack för dina rara rader på min blogg. Ja, jag har fullständigt snöat in på inredningsdetaljer med ordspråk och klokskap. Det känns som om man får dubbel glädje av det vackra på det viset. Vackra bilder har du också tagit på favoritbäret, och ett stort grattis till det fina reportaget - roligt att ha fått ett ansikte till namnet "Tulipa".
Önskar dig en underbar vecka.
Kram/Marita