torsdag 25 maj 2017

Uterumspiff, detaljer och fönster.


Hej!

Nu är det så härligt och skönt ute så man vill knappt slita sig...
Man vill bara vara ute.


Jag piffade lite i uterummet.

Satte ljuvliga pioner och härliga doftande syrener i den fina DBKD vasen.


Så skönt att sitta här om kvällarna och lyssna på musik och se ut över vattnet...
Idylliskt får man nog ändå säga att det är.

Som ens eget lilla paradis på jorden.


Dags att duka för middag snart, igen, ibland känns det som att man inte gör annat eller hur...😊, fast en helg är ju bra mycket trevligare att duka till då det är mera festligt än en vardagskväll som bara måste gå snabbt!


Glaskaraff från Tine K och skål italiensk keramik, Zef Design, från min butik.


Vi har fått hem dessa godingar från DBKD nu.
Jag tror inte klotet kommer att skickas, utan det blir nog endast i butiken man kommer att kunna köpa den...



 Ikväll blir det grillad sparris med citron och parmesan, nypotatis, en ny kall sås jag ska testa recept på och grillat kött, sallad och vattenmelon.
Mmm...det ska vara gott att leva och det är det sådana här dagar!


 Jag hängde upp lite tyll mot väggen, det blev ganska mysigt så det får nog hänga kvar.
Dock lite mera arrangerat och ordnat, nu ville jag mest ha det som en bakgrund till bordet...
Det passade de romantiska blommorna och känns väldigt somrigt och lätt.
Ny jutematta från Tine K på plats också.

Nu är det ju uterumstider!

Ville planterat min fina gamla balkonglåda idag så det var gjort men det får vänta...
fönstret framför måste först renoveras...suck..
det är så galet mycket med våra fönster just nu och vi vill bara ha det överstökat och klart.


Fönster som ska putsas innan de sätts på plats.
I förgrunden den fina marschallhållaren från Eldgarden.



Bästa kvällen nu!

Kram och på återseende!

2 kommentarer:

birgit sa...

Trevlig blogg du har. Undrar var man får tag i din blå och vitrandiga skjorta i gårdagens blogg. Mvh Birgit

Tulipa sa...

Tack snälla!
Den hittar du på H&M.

Trevlig helg!