fredag 12 maj 2017

Fina Fredag!


Fina fredag med fågelsång och sol och en himmel som verkar vilja värma vår jord igen.
Tack för det...
Såååå välbehövligt!

Så här ser det ut hos oss nu när vi är nästan i mitten av maj och det är ganska skralt kommet i jämförelse med hur det brukar vara...Men med värmen så brukar det ju också explodera och gå lite för fort ibland...
Detta är på ena sidan av huset vid garage och ingång.

Den vita pinnen där till vänster är tvättstrecket...
Jag fick ju min pappa till att hjälpa mig göra en torkställning i trä så vi kunde ta bort den trista torkvindan i metall och plast, (ja den vanliga modellen som syns hos de flesta men jag tyckte den förstörde vår utsikt...😊)
Ganska trevligt att stå där och hänga tvätt och ha utsikt över dammen och kraftstationen.


I landet ovan kommer det bla att börja växa av perenn luktärt, höstanemon, prydnadsgräs, japansk lönn, hosta mm...
Och där jag gjort detta land stod innan en gigantisk kungsgran som senare fick fällas och bli julgran utanför Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm så den fick ju ett ärofyllt avslut men oj vad jag saknade granen först...
Det kan bli lite sorg när stora träd försvinner från en trädgård det vet ju alla ni som också "förlorat" träd som varit ganska signifikanta.
Granen hade stått där sen Sydkrafts tid men nu är jag bara glad att den är borta så man ändrar sig.😊


Daggkåpa och regn, en klassiker.
Som skimrande tårar...


Fick ett tips av en vän att Lantliv Trädgård som är ute i butik tipsat om min nätbutik!
Så kul!


Idag fredag har vi fraktfritt i nätbutiken på kläder, smycken och sjalar.


Jag glömde min kamera i butiken igår så det fick bli några bilder från telefonen.
Detta är två av mina favoriter!
Långkofta Ana och camo klänning.
Så snyggt ihop!



Vill ni ta del av erbjudandet väljer ni Hämta hos Tulipa när du kommer till kassan så går frakten in på 0:- Erbjudandet kan ej kombineras med köp av andra varor.

Önskar er en fin fredag nu,

Det ser ut att bli en härlig en!

Kram M

Inga kommentarer: