söndag 14 maj 2017

En kik i nya rummet, målning och kalas.


Fönstermålarväder!

Hej!

Så blev det söndagskväll och solen den värmer så skönt fortfarande...

Underbart med en varm helg!

Vi har många projekt och måsten hemma just nu så helgen har ägnats åt bla detta...
Fönstermålning.

Nu är ena sidan av huset klar, fönstren har skrapats, kittats, grundmålats och slutmålats och kvar är fönsterblecken.

Sen har vi gavel och nästa sida kvar.
Man får beta av lite åt gången.


Super att ha färgen hängande när man målar på stege.


Här har jag stått både igår och idag och målat och lyssnat på fågelkvitter, grannens tuppar som gal (livet på landet😊), känt solen värma skönt i nacken och det har varit riktigt rofyllt att bara måla och måla...



Och kolla så fint det blir i nya rummet!

Golvet börjar komma på plats...


Det blir stort ljust och med underbart ljusinsläpp!
Lyckans ost som ska få flytta in i detta rum...😉


Vi har också varit på kalas både igår och idag.


Födelsedagskaffe hos mamma och pappa blev det denna eftermiddag.

Jag tror de flesta skålar och kannor är presenter från mig.
(men inte servisen)


De där drömmarna längst fram...
de var sååå goda...


Och här står jag och ska plocka åt mig av det goda.
😋

Det bjöds också på en kladdkaka med blåbär och lemon curd från min blogg.
Recept här. Den är så smaskig!


Bästa maj nu hoppas vi du vill fortsätta bjuda på vackra solskensdagar.

Kram från mig

Inga kommentarer: