tisdag 28 mars 2017

När jag öppnade, 1997...


Men jösses alltså...
Efter att jag skrivit gårdagens inlägg här på bloggen så kom jag på att jag måste leta upp fotona från när jag öppnade butiken...
Och ja ni ser ju...
Svampade väggar, det var hett då...och även torkade arrangemang...😊
Jag var 24 år och här hade jag "vernissage" på kvällen för mina vänner innan jag öppnade.
En liten smygpremiär!

Och jag kan väl säga att jag fick en liten chock när jag kollade albumet för det visade sig som jag just skrev att jag var 24 år när jag tog över butiken (inte 25 som jag var övertygad om) och året som stod i kanten av albumet var 1997!
Så då är det ju liksom 20 år sen i år...
😍



Första skyltningen.
Jag var inspirerad av Danmark och den gamla cykeln som fick vara i fönstret när jag öppnade hade vi lånat av vänner till mina föräldrar.
Då hade jag inte hunnit få ett eget lager med antikt och jag tyckte så klart att jag hade mycket saker i butiken när jag öppnade men jämför man mot nu så ser det ju inte mycket ut.
Men tanken var att jag "bara" skulle vara blomsterbutik och så lite lite inredning upptill. Det fanns inte i min drömvärld att jag skulle kunna utveckla butiken och ha alla dessa större inredningsmärken som jag har nu.


Som öppningserbjudande hade jag solrosbuketter.

Förstår ni vilken känsla det var att ha en EGEN butik och precis ha slutat blomsterskolan.
Det var stort!
Nu skulle det jobbas!
En dröm hade påbörjats.


Beviset...1997, så jag får ju erkänna att nitton år var fel som jag skrev igår, men det är inte heller 20 år förrän till hösten...😉

Mitt lilla "kök" i butiken...↑

Allt är ju stort och häftigt när det är nytt och det måste införskaffas saker och investeras och satsas.
Man påbörjar en resa som man inte vet vart den ska leda och hur det ska sluta men man tror på det man gör och kör på det.



En morgontrött som sitter och jobbar i butiken...Det skulle byggas skyltfönster och annat...


Lite nytt i nätbutiken idag.
Flaska med botanisk etikett från Storefactory Scandinavia och de fina runda gjutjärnsunderläggen och är också tillbaka i lager.


Ha en fin dag!

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Men oj va roligt att se dessa bilder!
Då får du fira det ordentigt i höst:)
Ha en fin tisdag!
Kram Anna

AnnaHelena sa...

Jättekul att se dina bilder! Otroligt så länge du haft din butik, och jag förstår att det kostar på både tid och ork (jag har en man som är egenföretagare och vet att han jobbar JÄMT!)
Grattis till alla år!

Kram // AH

Tulipa sa...

Tack Anna!
Ja 20 år det har respekt med sig...hihi...

Kramisar!

Tack AnnaHelena, visst är det lång tid...svårt att förstå det själv...
Ja helt galet faktiskt och jag har nog förträngt att det är så lång tid, tills nu då när jag plötsligt konstaterar det hela...
Hårt jobb och slit och en familj som ställer upp och har lite samma intressen det är väl hemligheten bakom denna långa tid.
Utan back up och stöd kommer man inte långt för ensam är inte stark.

Kramar.