onsdag 15 mars 2017

Att längta efter förändring...


Jag har bytt lampa över matbordet i stora rummet.
Jag kände att jag ville ha något "lättare" och ljusare än den som hängde där innan och som jag sen en tid nu tyckt tog så mycket rymd.
Jag ville helt enkelt ha något lite modernare
 och en lampa av glas är så fint tycker jag.

Ni vet ibland känns det ju som att det händer noll...
Och så tycker man att "alla andra" gör så mycket och fixar och förändrar och renoverar...
Så känner jag också.
Ändå har vi nog ett hem som förändras väldigt ofta men det är med mindre saker, inga stora projekt...

Och med våren nu så håller jag på att bli tokig av allt jag vill...

Jag tror överhuvudtaget att jag är inne i en period av att vara trött på det mesta tyvärr...
Och det var så länge sedan jag var iväg på en resa nu så det gör mig nog väldigt trött på allt här hemma också.

Jag behöver miljöombyte!

Ja jag kanske är lite vårdeppig...
Det brukar kännas så här innan "proppen" släpper och våren spricker fram...
Och livet börjar igen liksom...

"I am in desperate need of vitamin Sea!"
Så är det!
(ge mig en resa en till solen och värmen och jag hade dött av lycka på den nivån är jag, döjobbigt men varför hymla och hyckla...)

Men idag skiner solen så jag passar på att ladda batterierna med ljuset och tar mig en vårpromenad och det lägger sig om min vintertrötta själ som balsam....

Ljuset är fantastisk för människan.
Väldigt mycket för mig i alla fall.


Vita fjädrar sitter i lärkgrenarna i den stora urnan...




Tulpaner och fjädrar och med hopp om att våren sätter fart.

Idag ska jag fortsätta kolla på resor, jag satt som uppslukad hela kvällen igår av det..och delvis på dagen också..haha...)),- och sen ska jag laga en god onsdagskyckling!


Bästa hälsningar från mig.

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Nej, varför hymla..?
Tror vi är många som kan skriva under på att vi känner som du! Jag gör det definitivt.
Nu har jag fått gå ner lite i tid och börjar på lite bättre, men hu så trött man kan vara...
Vackert har du det verkligen alltid!
Å den lampan har vi med och jag bara älskar den! =)
Kram Anna

UlricaA sa...

tycker denna vintern har varit rakt igenom grå på många sätt faktiskt, rent vädermässigt menar jag då. Många är trötta och så då alla dessa sjukdomar som går överallt man känner ju sig som just grå och mulen, så jag förstår din känsla helt och fullt. Man toklängtar efter sol!