måndag 22 februari 2016

Sociala medier och Livet.


Vart tog denna dagen vägen då?

Jo i en massa olika saker och tankar och bloggen den har jag helt glömt bort,
 faktiskt.

Lite skönt det med.

Jag kan ibland känna att allt med sociala medier upptar för stor del av vår tid.

Jag har vänner, och sambo!, som INTE har instagram, INTE facebook...
och vet ni...
det är så himla skönt det!

Det kan vara riktigt befriande.

Halleluja på det!


MEN,
samtidigt som jag kan känna att det ibland tar alldeles för mycket tid, energi och tanke så ger det mig så mycket tillbaka också.

Det är en balansgång.

Har du den...?
Balansen...
Eller är du och kollar alldeles för ofta på telefonen...

Det tror jag vi är mååånga som gör.
En samvetsfråga.


Och när vi ändå är inne på det där med livet...

Ibland rullar det där livet bara på,
 men sen dyker det alltid upp något vägskäl man måste korsa och vägar man måste välja mellan.

Det kan vara jobbigt och det kan vara lätt.

Jag tror att många förändringar är lite jobbiga, i alla fall om man är en vanemänniska som jag är.

Men det betyder inte att det inte är bra.

Det hela handlar väl om det där med att växa som människa och komma till fler insikter.

Förhoppningsvis goda sådana.


Många tankar blev det visst där...

Men jag känner att jag är på rätt spår för just mitt liv.

Det tror jag.
Faktiskt.


Kärlek och Au Revoir!

2 kommentarer:

Meta sa...

Vad härligt att höra någon som kan erkänna att allt är rätt och livet är bra. Det där med sociala medier kan man lära sig styra om man vill.
Ha det gott i veckan
Kram Meta

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Sociala medier får ALDRIG ta över det verkliga livet.
Vi måste leva här och nu. Inte alltid lätt att låta telefon och annat vila. Men jag försöker. En kväll utan sociala medier är ju ljuvlig. Inget som stör, bara njuta av det som är just nu.
Ha en fin dag och kram till Knäred. /Petra