onsdag 17 februari 2016

Dekorationer och böcker.


Munblåsta ägg i klarglas med sirliga rankor på...

Hej Hopp!

Jo det smyger sig på mer och mer nu...

Det vi förknippar med påsk även om det är ett tag kvar...

Men många väljer att ha det som vårdekoration och långt innan påsk för att det är fint och vårlikt och jag håller med.

Jag tänker främst på de blomsterliknande fjäderknippena som vi nu sålt i ett par år men som fortfarande syns överallt och i den ena härliga blomsterbilden efter den andra ute i cyberspace.

Eftersom vi inte pratar om gula fjädrar nu så är det något som smälter in på ett annat sätt.

Och tex, hur vackert är det inte med dova rosa blomsterknippe fjädrar i ett blommande fång av körsbärskvistar...

Jo underbart vackert!

Idag morse fotade jag dessa nyheter som nu finns inlagda i nätbutiken.

Glasägg och dekorationer i plåt med tryckt mönster och en gammeldags charmig känsla!





På mitt nattduksbord just nu...
En hög med böcker.

Den som ligger överst läste jag ut igår kväll.


Jag varvar med lite poesi))!


Tycker det är super att kunna låna på biblioteket och det gör jag mest av allt men jag tycker också om känslan av EGNA böcker.
Som man sen kan sätta in i hyllan och veta att den där boken är en del av min samling lästa...


Har ni något boktips?

Roligt om ni ville dela med er.

Ikväll blir det bla brödbakning.

Har en del recept just nu jag måste prova, men kokböcker läser jag aldrig i sängen faktiskt.
De läser jag i köket!

Fin onsdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din fina blogg. Här kommer några böcker som du kanske skulle tycka om:
Hjärtats väg : att hela och helas med kärlekens kraft (Kajsa Ingemarsson, Jörgen Tranberg)

Eleanor & Park (Rainbow Rowell) Som ska bli film.

Torsdagarna i parken (Hilary Boyd)

Drunkna inte i dina känslor : en överlevnadsbok för sensitivt begåvade
(Maggan Hägglund, Doris Dahlin)

Introvert : den tysta revolutionen (Linus Jonkman)

En oväntad men rolig bok är:
Charmen med tarmen : allt om ett av kroppens mest underskattade organ (Giulia Enders)

Det finns en trevlig app som heter Goodreads där man kan få många boktips och lägga in de böcker man själv läst.

Ha det så bra/Linda

Tulipa sa...

Hej Linda!

TUSEN TACK!!!
Så många fina boktips!

Verkligen roligt att du delar med dig!

Jag ska bara bestämma mig för vilken jag ska prova först...Alla lockar))!

Ha det bäst!

Meta sa...

Det där med att läsa är inte riktigt min grej så några bra tips har jag inte.Det går fasligt fort nu. har inte alls lust att plocka fram Påsksaker här är det nysnö överallt och jag som vill ha vår. Jaja det är väl bara att gilla läget med alla bakslag det lär nog komma fler.
Ha det gott
Kram Meta