lördag 6 februari 2016

Härlig feedback!


Iris Lights Creamy White.

Hej på er.

Jag ska inte börja varje inlägg med att skriva tack men jag menar verkligen TACK.

Tack för feedback.
Det känns ju faktiskt som att ni gillar att läsa här.
Om min lilla vardagliga blandning av livet.

Det känns väldigt fint när man tvivlar.
Tro mig. 


Iris Lights är en favorit ljusslinga som är så vidunderligt tacksam att göra ett rum mysigt med.
Lätt att hänga och lägga precis där man känner för och så blir det vips mysigt i ett naffs!


En annan favorit för mig är de vackra rustika krukorna från Frejas Boning.
Finns i vitt, svart och creme.
Hittas i nätbutiken.


Ni vet väl om hur tacksamma myrcine är?
Lika fina som myrten men kravlösa i sin skötsel, till skillnad från riktiga myrten.
Jag vattnar mina myrcine en gång i veckan och det räcker.
Perfekt anser jag som vattnar alla krukväxterna hemma en gång i veckan och inte hinner pyssla med dem så mycket mer.




 Annars då?

Jo jag tänkte baka semlor i helgen. Jag har fastnat i semmel och Washologi träsket.
Vill ha väldoft, goda smaker och vardagslyx i liten nivå men guldkant så där ändå...


Precis när jag skriver detta så hör jag på radion att Bodil Malmsten är död.
Så sorgligt.
Jag hade en period i livet när jag älskade att läsa hennes böcker, hennes dikter.
Hon hade verkligen Det och känslan för orden.
Jag ska plocka fram mina böcker jag har från henne nu i helgen och läsa igen...

Önskar er en riktigt fin lördag och många kramar från mig.

4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej Mariette!
Jag har ju följt din blogg läääänge och har alltid gillat ditt ärliga och genuina sätt <3
På något sätt genomskådar man ju det genom en blogg, hur en person är.
Och du är ju uppriktig och ödmjuk på riktigt. Egenskaper jag värdesätter hos människor.

Här skulle vi haft gäster ikväll... Men när jag kom ur duschen kände jag feberkänslor och kroppen värkte..
Jodå, feber hade jag och ont gör det i hela kroppen.
Det flyger verkligen bara över mig.
Kände mig iofs lite vissen imorse, men tog 2 panodil o satte igång o baka o städa...
Sen sa kroppen stopp.
Himmel va trist...
Så nu får det bli soffa, filtar, chips och mello istället.
Helt ok det med <3
Ha en fin kväll!
Varm kram Anna

Meta sa...

Söta är de kulorna Har lite svårt för det när det inte är advent men man lär sig. Ja nu har ännu en begåvning gått ur tiden så är livet och jag hoppas att vår värld kan ge oss nya sådana människor.
Ha det gott i helgen
Kram Meta

Gudrun sa...

Du visar så vackra bilder och inspirerar mycket.
Visst känns det sorgesamt att Bodil inte fick glädje oss med fler böcker.
Vi föddes på samma dag,hon och jag,märkligt.
Njut av helgen.

Gudrun

Browneyedgirl sa...

Så fint du har det :) Älskar sådana boll lampor. Så mysigt att tända om kvällen. Hoppas du får en fin dag, kram