torsdag 11 februari 2016

Att göra februarifint.


Det blommar!

Åh dessa blommor...
Som ett plåster på vintern och längtan för våren.

Jag smyger in fjädrar i det grönskande.

Här i det vita var det härligt med mera vitt tyckte jag...
Av den fluffiga duniga sorten som viskar om vår.


Fjädrar är fint i små doser i buketter tills de kan pryda björkriset.

Att smycka blommande körsbärskvistar med fjädrar är också väldigt fint...

Dessa vita fjärilsliknande fjäderknippena finns nu i nätbutiken.



Idag skimrar solen mellan molnen och glittrar till på barmarken när den får sin chans.

Oändligt skönt att slippa det grå för någon stund.

Annars planerar jag så smått för helg, alla hjärtans dag och födelsedag.

Februarifint kallas det.

Kram och hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för söt blomma? Den med långa stjälkar, ser ut som nån sorts lökväxt. Så himla söt!
Och så viktigt att förgylla februari, som är en seeeg månad.
Tack för en fin blogg!
/Rebecca

Tulipa sa...

Tack! Kul att du tycker det!
Det är en Ornithogalum, en lökväxt som håller jättebra som snittblomma och säljs med så där långa vackra stänglar...
Underbart fina är de tycker jag.

Ekenäsliv sa...

Ååå ranunckler bara älskar jag...!
Å dina arrangemang alltså - makalöst vackra!
Tänk om jag bodde lite närmre så jag kunde komma o handla hos dig... Vackra fredagsbuketter och en hel massa annat fint.
Kram Anna