söndag 21 februari 2016

Att fira 43.


Ljuständar rundan som man ska ta innan alla kommer och innan det blir för stressigt i köket så där på slutet...
Man har ju ljus högt och lågt i flera rum.
Men på vinterhalvåret är det ju bara så där extra mysigt att komma hem till någon och det brinner ljus i kvällen eller hur...


På den här bilden ovan ser man lite mera knapparna på mina byxor...
Byxorna är såna där höga i midjan och utsvängda nertill.
Hittas på H&M.
Gillar detaljer med stora blanka knappar.
Hög midja är också så väldigt skönt och perfekt att stoppa ner en blus i.



Jag tänder inte alla ljusstakar jag har framme för det är en del men lite här och var får man passa på när det är kalas.

Insåg dessutom att jag behöver fylla på mitt kronljus förråd.
Dags för det stora blå/gula varuhuset snart kanske...



Innan alla kommer...

Jag fick förresten så fina presenter.
Min lillebror hade tex svetsat ihop en trädgårdsställning till mig i form av en glob på pinne med ett hjärta i mitten.

Hur fint som helst!
Vilken omtanke.

Blir perfekt till något klättrande i trädgården.



Stora fina fat älskar jag!

Dessa marockanska är från Tine K och finns i butiken (ej nätbutiken för de är i princip omöjliga att skicka utan att de går sönder)


Bröd till grytan.


Små kusiner.



Ibland blir jag så himla trött på vårt matsalsbord men så känner jag ändå när det kommer till kritan att det passar väldigt bra här.
Det passar vårt hus och så är det så smidigt att förlänga och dra ut på bägge håll när man ska få plats till så många som möjligt.

Men ibland går jag och funderar på om man inte skulle skaffa sig något annat.
Ja ni vet hur man är...
Ombyte förnöjer.

Till tårta blev det "Världens godaste kladdkaka".
Ja den hette ju så.

En kladdkaka med överdrag av ihopkokt choklad, sirap, grädde, smör...
Ni ska få receptet sen.
Den kan jag rekommendera.
Serveras med lättvispad grädde och sötsyrliga hallon så blev det perfekt.
Och två sådana räckte till sjutton gäster och de var ju smidiga att göra och perfekta att förbereda då den gärna ska stå en dag innan och gotta till sig.


Idag är jag trött.
Har röjt upp efter igår, tagit en lång promenad och sen blir det nog inte så mycket mer vettigt gjort.

Bra det med ibland.

Hoppas ni har en härligt skön dag!

3 kommentarer:

Meta sa...

I morgon är en ny jobbardag så passa på att vila
Kram meta

Nilla Q sa...

Så fint ni har det och vilket vackert dukat bord!

Hälsningar Pernilla

LantlivsAnette sa...

Fina du, Grattis i efterskott du ser inte en dag ut äldre än 25 slät och fin och så ungdomlig !! Kraaaam Anette