tisdag 3 mars 2015

Diamanter och snödroppar.


 
Godkväll finaste.
 
Jag har så många ord och tankar just nu, men jag kan inte skriva dem här.
 
Det går upp och det går ner och när det finns ljus då betyder det allt.
Man omvärderar allt när livet förändras.
När allt kanske inte får bli som det var...
 
Idag känner jag mig i alla fall hoppfull.
Och det är jag glad över.
 
Och så har vi varandra,
 och jag har världens finaste föräldrar som ställer upp.
Alltid.
 


 
På vårt köksbord blommar våren.
 
Vi har fått påfyllning till butiken av House Doctors "Diamonds", ljuslyktorna, och de vita fina enkla äggen kommer i nätbutiken under morgondagen.
 
 
Vårens budbärare framför alla...
Snödroppen.
 
Kram Mariette

5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Å, vad jag känner igen mig i det du skriver! Det finns händelser i livet när man står precis där - mellan hopp och förtvivlan. Och som du skriver så betyder det precis ALLT när man får den där gnistan av hopp!

När min pappa levde, så sa han till mig ibland: "Det finns ALLTID hopp!, glöm inte det!" Det hjälpte mig igenom en väldigt jobbig period av mitt liv. Och han fick ju rätt! Visst fanns det hopp! Och efter att ha målat allt i nattsvart så visade det sig att allt gick bra tillslut!

Jag skrev ett brev till honom efteråt. Och tackade honom. Och berättade hur hans trösterika ord hade blivit som ett mantra inom mig: Det finns alltid hopp. Det gör det!

Hoppfulla kramar till dig! // AH

Petras - Enjoy life every day sa...

Det känns som du har det jobbigt just nu.
För snart 10 år sedan hade jag den tuffaste perioden någonsin i mitt liv. Trodde aldrig det skulle bli bra igen. Men det blev det, bra alltså. Mycket tack vare en underbar och stöttande familj. Stärkande kram kommer här. KRAM❤

Anonym sa...

Tänk när allt kommer att bli som det var, igen
Vilken lycka
Det är så vi hoppas
Ja, så ska det bli❤️

Ekenäsliv sa...

Söta Mariette <3
Känner att mina ord med tar slut..
Man kan ana vad som händer, men jag vill inte skriva det.
Bara att precis som AnnaHelena skriver så finns det alltid HOPP. Finns det liv så finns det HOPP.
Ta hand om dig!
Varma kramar Anna

Laila sa...

Åh, kan bara hålla med de andra. Tro och hoppet är det sista som man ger upp. Så vi tror och hoppas att allt ska bli bra för dig och de dina.
Och skriv bara om sånt som känns bra för dig.
Dina läsare finns här för dig.
Styrkekramar