lördag 17 november 2012

Om skimrande saker, kransar och annat...


Nere på Antiken i uthuset passar det med en stor krans med gammalt pynt...
Som band har jag tex använt mig av en gammal virkad röd spetsduk.
 
 
Goddag Lördag!
 
En riktig gråväders lördag får man väl säga att det är för himlen har varit totalt blygrå hela dagen lång.
Men däremot så har den inte känts grå.
 Den har varit så där "inför adventsmysig" istället.
 
Det är roligt när folk kommer in och handlar julklappar, när de kommer in och doftar nybakta pepparkakor,...mmm...härligt... Och det är otroligt roligt när så många hittar ut till antiken för att köpa gamla silverskimrande skålar, kannor, kopparkärl och annat som de ska ha för att plantera julens blommor i, eller sätta julbuketter i...
Mycket fint gammalt julpynt och ljusstakar och kandelabrar går det nu också.
 
Vi har verkligen massor där ute om man är på jakt efter vackra unika gamla saker att pynta stugan med, piffa dukningen med eller bara vill komplettera sin samling.
 
Just nu har jag så mycket att ta tag i så jag skulle behöva vara i butiken hela helgen och greja, men man får sätta stopp ibland, även fast att det är så roligt att man bara vill fortsätta!


 
Ett par kransar storlek XL som jag gillar.
För nu är det ju snart hög tid att köpa eller binda sin advents/julkrans!
 
 
Vad vill ni helst ha på er dörrkrans inför jul, ska den gå i rött, silver, lila, bara naturmaterial eller vad gillar ni?
 
 
Ha en riktigt fin lördag!
/Mariette

5 kommentarer:

Anneli sa...

Fina bilder med riktig julkänsla.......
Min dörrkrans brukar jag ha vitt i eftersom vår dörr är röd och huset vitt så blir det lugnast så.......med granris och vita dekorationer.

En fin kväll,
Kram Anneli

M.A.R.K.I sa...

Nádherné věnce, moc se mi líbí, já mám ráda přírodní, a taky dočervena ......Marki

Anonym sa...

Underbara bilder och härliga inlägg du gör.
Imponerad hur du hinner med allt, du måste ha många fler timmar om dygnet eller förvalta dem mer väl!!-;)
Du är grymt kreativ!!
Ha det bäst!!
Kram Tina - Pearls for Girls

Anonym sa...

Vilken som helst av dina kransar skulle gärna få pryda min dörr!! Eva

Anonym sa...

Min julkrans på den ena ytterdörren blir stjärnan med lärkkvistarna jag köpte hos dig i fredags. Jag tänker pimpa den lite med en God Jul skylt och ett rött band. Det kommer bli kanonfint. Är så nöjd med mina inköp jag gjorde i fredags. Vi hade en trevlig eftermiddag jag och min vän Angelika. Tack för det! Kram Petra