måndag 12 november 2012

Någon att tycka om...

 
Villkorslös kärlek...
 
 
Vilka barn önskar sig inte en hund...
Att ha någon att tycka mycket om...
 
Vi har två stycken som väääldigt mycket vill ha hund och så har de en mamma som inte tycker att hon har tid att ta hand om någon...
Men visst är de goa och fina, kramgoa och mysiga...
 
Vilken tur då att farmor har en hund vi kan låna ibland.
 
& just nu har vi henne till låns...
 
..."lilla" Dilba...och vår fina Olivia...



 
Idag är det en massa röj och jul som ska ut i uthuset till antiken.
Roligt!!
Jag tycker nämligen inte om att sitta still! Vill alltid ha mycket att göra...
 
Fortsatt skön måndag!
/ Mariette


7 kommentarer:

Elna sa...

Så mysigt!

Hemma på Sjuan sa...

Vilka härliga bilder! Mycket mysigt med hund, här har vi 2 goldisar som är underbara. Men du har rätt det tar tid och barnens intresse avtar...
Så mycket fint du har och vad du sliter, kram Suss

UlricaA sa...

Den stora baksidan med djuren har vi fått uppleva härhemma i helgen, den där stora stora sorgen när man lovar sig själv att *aldrig mer* men vi skulle inte kunna leva utan dom. Inte en dag. Hanna fick säga på återseende åt sin älskade häst Zimone i helgen, ett abrupt slut på ett friskt liv tog bara tvärt slut, hon var jättesjuk i söndags morse och valet var inte mycket att fundera på men alltid lika jobbigt....kram ! <3

Rut och Signe sa...

Så mycket kärlek som hunden ger mig dagligen känns fantastiskt. Hon kryper upp till oss i soffan och gosar i långa stunder på kvällarna, underbart. Hon heter Wippa och är en lagott, en fantastisk ras som är lätthanterlig och charmig.

Ha en skön måndag, Marie

Malin`s Diner sa...

Vilka godingar båda två.

Kram kram

Anonym sa...

Jag tror att du skulle behöva en (hund)springkompis :)

Anonym sa...

Vilka underbara bilder på två finingar! Jag skulle gärna vilja ha en hund och min man skulle ännu mera vilja ha en hund. Men jag tänker som du. Har jag tid med den?
Ha en fin vecka.
Marita i Björkhagen