tisdag 27 november 2012

Amaryllis, lärk och finaste pyntet...


 
Änglar och ballerinor från Walther & Co,
 
 
Hallå på Er!
 
 
Vad dagarna rusar på.
Inte känns det som att man har mer tid heller när mycket av dygnet utanför är mörkt...
 
Förutom att jobba och bla åka iväg och införskaffa lucianattlinne, små presenter, lite nytt läppstift mm, så har jag tagit hem en stor lärkgren, hängt upp underbara zinkballerinor och änglar från finaste Walther & Co och fyllt en vas med några fullkomligt ljuvliga röda amaryllisar.
Maffigaste blomman just nu som verkligen gör sig som snittblomma eller hur?
 






 
Förra julen var jag så inspirerad av de här ballerinorna att jag klippte ut egna i vitt papper och satte högst upp i fönsterrutorna här i "biblioteket", som det en gång fick heta, men numera tjänstgör rummet mest som kontor/läshörna.
Inte dumt det heller.
Och i år klipper jag inte ut egna, jag behåller dessa finingar i lärken i stället!
 
 
Ha det bäst!
Och tusen tack för söta hälsningar!
 
KRAM

4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så galet vackert!!
Kram Anna

AnnaHelena sa...

Ballerinorna är verkligen tjusiga! Och amaryllis och lärk är en favoritkombination hos mig! Gärna med lite tallris också!

Kram // AH

Marie sa...

Så mysiga bilder, de där ballerinorna är verkligen hur fina som helst!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Meta sa...

Hej! Vad söt den hängande ängeln är!
Har inte använt Lärk tidigare men det ser ju fint ut. Får nog ut och leta lite.Amaryllis är nog ett måste till advent och jul.
Ha en fin vecka
Kram Meta