fredag 1 maj 2009

Välkommen Sköna Maj!

Och så står det den förste Maj i almanackan! Maj som är bland de vackraste av månader. Den symboliserar liljekonvaljers doft, kvällsöppna ytterdörrar, doften av regnvåt asfalt efter ett försommarrregn och hoppet om att det ligger en lång fin sommar framför en.Idag har jag en ledig dag. Härligt! Tänkte försöka få lite ordning på grönsakslandet, dags att plantera ju!!!
Och så blir det en liten utflykt med snäckplockning, glassätande och båtar. Storasyster har fått åka till Stockholm så då får lillebror ha lite annat trevligt för sig.
Ha en alldeles underbar dag! / Kram!

17 kommentarer:

Home No.1 sa...

Ha en fin första Maj!
Kram Annica.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt det låter med snäckplockning. Hoppas du får en skön 1:a maj.
Kram till dig
AnnaMaria

rosenskära sa...

Det låter som en härlig dag! Vi ska klä på oss och cykla ner till bryggan för den årliga strandstädningen.

Ha det så skönt goa Mariette!

Är det en tallrik från Gefle?

Lena

Mitt hvite hus sa...

Herlige mai bilder... Nyt denne 1 mai dagen...
Klem O=)

Våglyckan sa...

Åh, jordgubbar och annat fint. Här finns det fina bilder.
Ha en bra helg!
Kram från mig
/maria

Karin sa...

Vilken mysig dag! Härliga bilder! Ha en skön helg! Kram Karin

Gnistrande snö sa...

Hjärtliga gratulationer till invigningen av din underbara butik!
Den ser ut som en dröm, vill ju åka dit med en gång :-)
Det är helt fantastiskt vad ni varit duktiga, jag är så imponerad över att ni lyckats skapa denna fantastiska miljö på en så kort tid.
Absolut underbara bilder som alltid!!!

Önskar dig en riktigt härlig valborgsmässohelg!

Stor kram
Katarina

Casa Loda sa...

Ha en riktigt skön helg!
Hälsningar Annika

alegni sa...

underbara, soliga majbilder! hoppas du fick en fin ledig dag!
kram
ingela

Anne sa...

Vilka fin majbilder - äntligen är bästa våren och tiden här!

Vad fiiiint det är i butiken - härliga bilder!
jag har sagt det förr och säger det igen, varör kan jag inte bo närmre!!!?

Nästa gång jag tar roadtrip nedåt kan du räkna med ett besök.

Hoppas du får en fin helg,
Kram Anne

Fröken Fräken sa...

Första maj och så var det som om våren vällde in! Det har nästan varit sommarvärme här och man har hängt ute på balkongen! Imorgon flyttar jag ut igen och slipar mitt tygskåp. Och snart får nog även mina penseer och violer flytta ut också.

DU passar väl på och vilar lite också, och njuter av framgångarna??

Tine sa...

Hellooooo...

you're Pictures are so beautyfully.....

like sommer ;o)

Heartly Hugs tine

Jessica sa...

underbara bilder du vissar och hoppas ni får en fortsatt trevlig helg och njut av ledigheten ha det kram jessica

Marie sa...

Ljuvliga bilder! Hoppas att du har haft en härlig ledig dag, låter mysigt med snäckplockning och glassätande.

Har inte hunnit med att kommentera dina senaste inlägg från butiken. Jag säger bara VACKERT, VACKERT, VACKERT!!!!!!!!!!

Ha en riktigt härlig helg och tack snälla goa du för din gulliga kommentar hos mig, blev så glad!

Kramar Marie

Vit som snö sa...

Låter som en härlig dag!
Idag har nog hela landet fått njuta av vackert väder. Och du har så rätt, maj är en ljuuuvlig månad!
Kram Cilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det låter som om du haft en mysig 1 maj. Gott att få vara ledig lite också!
Härliga bilder du bjuder på, nu njuter jag för fullt av den häliga tiden vi har här nu.
Önskar dig en fortsatt skön helg!
kram vännen!
nina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan!
Tack för kommentaren, maila mig så svarar jag på din fråga: jeppssons snabel-a telia.com
Ha en fortsatt härlig söndag,
solskenskramar Lydia