söndag 24 juli 2016

Att ha blivit Gotlandskär...


En vecka går fort.
Och ännu fortare går den när man har det extra bra!

Vi är på hemväg nu från en alldeles ljuvlig vecka på Gotland.

Och Gotland alltså...

Jag har aldrig varit där tidigare men vi har pratat om det länge...
Men, så när det blir semestertid så har alltid en utlandsresa smällt högre..och Gotland har fått vänta och fortsatt hamna på listan att någon gång göra...

Men alltså...
Gotland levde upp till precis alla mina förväntningar 
och så mycket mer därtill också!

Makalöst vacker natur, stränderna av sten, av sand, raukarna, havet, ljuset, kalkstensbrotten, kalkstensvägarna, de läckra inspirerande ställena, platserna, cafèerna, butikerna...
Jag har bara superlativ som ni kanske märker.

Jag skulle lätt kunna leva mitt liv där...

Har så klart en massa bilder att visa er men det får komma efter hand så fort jag hinner.

Jag är hur som helst nybliven Gotlandskär!




I rosornas stad Visby...




Sådana här dörrar såg man på många gamla hus i Visby.
Så vackra...


Ni som följer nig på instagram har sett några av ställena vi besökt under veckan men jag återkommer här på bloggen med en massa tips så fort jag hinner.

Kanske har du en vecka att se fram emot på Öjn och aldrig varit där innan precis som vi...
Åh vad du har något mäktigt och härligt att se fram emot då...

Jag förstår varför Ingmar Bergman stannade på Fårö, (som ju är som en saga i sig...).
Det var underbart att susa fram där på cyklar på kalkstensvägarna...
Men mer om det snart...


Hoppas ni också haft en alldeles fantastiskt härlig vecka!

Kram M

1 kommentar:

Meta sa...

Det är en härlig ö kan jag intyga med. Har varit där mycket förut vi har bekanta som bor där kan säga att jag gillar vintern och som sommar där. Det bär nog av dit så småningom tiden räcker liksom inte till ( när man är en glad pensionär) hahah.
Ha det gott i veckan
kram Meta