onsdag 7 oktober 2015

Två pallar fint...


Hej Hej!

En väldigt blåsig oktobermorgon idag...
Vinden viner runt knuten och kylan är helt klart på väg...

Innan vi skulle stänga butiken igår så kom det två pallar från Danmark så det vara bara att kavla upp armarna och börja bära in...
Och ja, det är lika roligt varje gång!
Jag menar allt man får hem är ju saker man själv valt ut och vill ha.

Så nu har vi så mycket fint att plocka upp och prismärka...
Bara att jobba på!

Lyktan,
 den orientaliska med kupol från Tine K Home är galet fin...
Det är liksom lyktan med stort L om ni frågar mig.

En riktig skönhet är det och jag lovar att den gör fint skuggspel när mörkret faller...
Jag testade igår kväll och den är så där sagolik, helt enkelt.


Dessa krukorna från Tine K är storsäljare och vi har fyllt på dem i vitt i nätbutiken men nu finns de även i denna nya färgen Fungi.

En väldigt fin beigegråbrun nyans...

Älskar dessa krukorna så det är roligt med en annan färg också...

Och ni vet väl att skimmia, som jag har i krukan här ovan, är väldigt tacksam att ha ute hela vintern..ö Den håller sig otroligt fin så den rekommenderar jag varmt!
(ja i alla fall i våra trakter...)


 Vackra höst du förtjänar att hyllas med blomster och dekorationer...
Med ljus och lyktor...
Att pynta för hösten är väl bland det roligaste som finns för det är så tacksamt på något enkelt sätt.


Det började skymma så smått när jag tog bilderna ovan igår och det syns på ljuset. Det försvinner snabbt och ger en dov ton...


Favoriter och storsäljare i repris som sålde slut så snabbt sist och sen inte gick att få fatt i flera hos leverantören...
Glasstjärnorna från House Doctor till värmeljus som står så fint på sina stjärnspetsar...


Korgarna ovan till vänster som syns på mitt svarta skåp har vi också fått påfyllning av.
Favoriter i repris som man aldrig tröttnar på.
Passar i alla rum hemma hos oss och man har ju alltid saker man vill förvara...som filtar, sjalar, kuddar, tidningar, post mm.


Och så dessa älskade godingarna.
Börjar bli dags att snart ta fram dem som en höst och vinterprydnad om man redan har dem sedan innan...
En storsäljare som jag också fyllt på med idag i nätbutiken.

Hej från mig för nu!

Kram M

Inga kommentarer: