söndag 4 oktober 2015

Lite lördag.


Höstens färger... Vildvinet mot vårt gamla tegel...
Kärlek.

Hej söndag.

Wow vilket väder det var igår.
Helt magiskt.
Hur kan man inte älska hösten liksom...
Tacksamhet för alla dagar som är fina och när man får vara frisk och lycklig,..så känns det med allt elände som är i världen... Sjukdomar, krig, flykt, sorger och katastrofer...


Kunde inte låta bli att plocka en "bukett" av den soliga trädgården igår...
En sån där man tager vad man haver...

Den skulle min mamma få.
Som igår bjöd på sååå god gryta (ska försöka lägga ut receptet här sen någon dag) och till efterrätt en favorit äppelkaka OCH en grymt god paj från senaste numret av Coops medlemstidning Mer Smak. (Päron och hallonpaj, recept Sara Begner på sista sidan i tidningen)




Lyktor kan man inte få för många av om hösten...


 Atelje Epifor poster som ska ramas in...


På svarta skåpet vid mitt skrivbord ser det just nu ut så här...

Rumsgranen har jag sparat sen förra vintern och förtjänar att lyftas fram nu när vi kommit in i oktober. Den har annars stått lite undangömd sen förra året...
Nu tycker jag den är så där härligt fin igen...

Här är  den placerad i en vinkylare från min butik (antiken).
Ljusstakar PB Home, kaminspegel, Hagedornhagen artprint, facettljuskopp TIne K, allt min butik. Doftpinnar Zara Home.


Igår efter jobbet var jag ute och sprang en runda i det vackra vädret...
Tog favoritrundan genom skogen och längs med vattnet...

Balsam för själen...

Idag är det lite halvdisigt ute men en skön söndag.

Jag ska sätta på mig trädgårdshandskarna och sen till kvällen blir det nog en god kyckling i ugnen.

Ha det fint.
Kram M 

1 kommentar:

Josephine sa...

Ja man får verkligen passa på att njuta av de fina dagarna, speciellt nu när man, som du skriver, varje dag påminns om hur bra man ändå har det trots vardagsbekymmer. Hoppas du har en fin söndag, buketten är superfin! Önskar att jag också hade en trädgård att gå ut och plocka i :)