tisdag 15 september 2015

Om allt möjligt och lite till.


Hjärta för värmeljus...


Jag brukar fota ganska mycket i dessa fönster i vårt sovrum för jag tycker de är de absolut vackraste i huset...(Ja de stora fönstren på nedervåningen är ju maffiga vackra också men just rutorna här gör det lättare att fånga något på bild.)
Här sitter originalen kvar från vårt över hundra år gamla hus och de är så där operfekta som inga nytillverkade fönster i hela världen kan återskapa... 

Var det förresten någon som lyssnade på Ulla Skoogs sommarprat i P1 om byggnadsvård och just FÖNSTER: Lite roligt att hon var en sådan fantast i detta ämne.



Detta fina stilrena enkla hjärta finns idag inlagt i nätbutiken.
Liksom ett par nya snygga halsband... 





Igår eftermiddag mitt ibland leveransen av en massa nya snittblommor, som förstås ska tas om hand, så drog jag igång projekt skylta om också.
Då blir det förstås kaos...Men det får kallas kreativt kaos...haha...
Sen stressa iväg på föräldramöte och ja, ni vet hur det är...


Det som är underbart med denna tid på året är vilken magisk blomstertid det är.
För september är verkligen blomstertid.
 Blomsterbilarna dignar av det ena mer fint än det andra...
Jag kan bli så där riktigt nostalgiskt lycklig när jag ser att något visst finns i sortimentet...som igår tex ...när de knubbiga små echeveriorna med rosa kanter nu fanns att köpa..
Då känner jag (förlåt mig!) att adventspyssel och liknande ligger där och snart väntar på sin tur...
Och det gör mig lycklig.
Och att kunna glädjas åt små saker likt det kan ju inte vara annat än positivt!



Nu ska jag fortsätta fixa så att det blir ordning här.

God tisdag!

1 kommentar:

Jenny sa...

Fantastiskt fina fönster hos dig, och hjärtat är himla sött! Håller själv på med att få i alla innanfönstren nu i vårt hus, vi har valt att behålla dem även om det fanns en tid för tjugo år sen när vi funderade på att modernisera. Så himla glad nu att vi inte hade råd att göra det så de gamla blev kvar. Hörde också Ulla Skoog och efter det programmet är hon min idol.

Kram