måndag 27 juli 2015

Hälsningar från Rhodos


Rhodos stad...

Hej!

Ett litet livstecken från mig!

Det känns som det var hundra år sedan jag skrev här nu, men bara en dryg futtig vecka har gått...fast det har förstås inte varit vilken vecka som helst utan en härlig tid för avkoppling i värmen.

I princip så fort min semester börjat så tog vi flyget till Grekland och Rhodos.
Vi landade i en underbar värme och har njutit av upp mot fyrtiofyra grader, så nog var det hett, men härligt!


I gamla delen av Rhodos stad...

Vi kom hem igen tidigt på morgonen idag och möttes av den svenska sommarkylan så nu ska man acklimatisera sig till den och packa upp och röja.

Började förmiddagen med att skriva ut en massa orderbekräftelser, fakturor, rapporter, och beställningar i nätbutiken så det är mycket att få ordning på idag liksom drygt tvåhundra kort från semestern som jag vill gå igenom.

Jag lovar förstås att visa en massa soliga härliga bilder och vart vi bott osv.

Bättre rapport kommer i nästa inlägg.

Detta är mest en liten att säga hej text och tala om vart jag varit senaste veckan för er som är flitiga och trogna läsare (tack söta rara för att ni hänger med år efter år...)


Rhodos stad var så vacker...




Kartläsning...


Ett perfekt sätt att tillbringa seneftermiddag/kväll var att strosa runt i staden när värmen inte var riktigt lika intensiv...
Dagtid var det bara stranden som gällde...
Bada och sola. Och då var vi kvar på hotellet i Kallithea, fem km från Rhodos stad...


Äntligen lite solbränd och med massvis av sommarkänsla i kroppen!


Hoppas ni haft en härlig tid sedan sist och jag är snart tillbaka.

Kram från mig!

3 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Välkommen tillbaka! Skönt med lite solenergi! Hoppas fortfarande på lite mer av den varan här hemma! Undrar just om ni var på Sunwing resort Kalithea? Där var vi för några år sedan och det var vi nöjda med! Hade en lägenhet i marknivå granne med mina föräldrar - perfekt att bo så där och göra en stor altan mellan oss! :) Kram // AH

Vitt hus med svarta knutar sa...

Välkommen hem! Det vore fint om du tagit med dig lite av värmen från Grekland;-) Jag längtar efter sol och värme.
Kram,
Regina

Jenny sa...

Vad vackert, välkommen hem. Har aldrig varit till Grekland, tittade på en resa nu men så bokade vi till Sardinien istället. Vi dras liksom till Italien men då har jag Grekland kvar att utforska.