söndag 14 september 2014

Valsöndag, och världsliga saker som händer en ledig dag i vårt hus...


 
Så blev det Valdag och så klart har man varit och röstat.
 
Efter det var det i väg på fotboll.
Flickan hade bortamatch och även pojken i huset så som tur var kunde en åka med en annan kompis.
Inte lätt med alla dessa matcher när det kolliderar.
 
Sen blev det en ganska tidig kvällsmat för att vara oss i detta huset!
Och då var klockan runt halv sex. Vi äter ofta senare än så på helgerna.
Idag provade jag ett nytt recept från en av mina favoritmatbloggar och såååå gott det blev.
 
Mmmm...roligt när man provar nytt och det blir lyckat.
 

 
Här vid det svarta skrivbordet har jag min jobbhörna när jag jobbar hemma.
Förr satt jag alltid vid matbordet men det är inte det ultimata för då får man alltid städa bort sina grejer innan man ska äta osv. Här kan jag ha mitt utan att vara i vägen.
 
 
På matbordet denna söndag.
Enjoy ljusen på sin marmorskiva med bara lite chrysantemum och lite vildvin.
Räcker ibland mer än väl.
 
 
Ikväll har jag fortsatt fotografera till nätbutiken, så underskönt fint väder denna höstkväll!, och så piffar jag i sovrummet...
Ska ju ha en liten make-over där med ny taklampa osv.
 

Och i valet då...
Ja jag säger då det, må bäste parti vinna!
 
Riktigt spännande är det...
Faktiskt.
 
Kram och hej!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Du har det alltid så fint hemma:)
Spännande att se vad det var för recept?
Usch, jag tycker det är en rysare det här. Får nästan ont i magen när jag tänker på valet.. o så ser man att SD får så många röster, usch så otäckt tycker jag.

Ha en fin kväll nu!
Kram Anna