lördag 2 mars 2013

Kalasdags


 
Hej Fina!
 
Nu när vi gått in i mars så känns det som att påsken närmar sig snabbt...
Och vad är väl mysigare då än att ta fram lite ris, några fina små ägg och små söta svart/vita fjädrar...
Satte ris i min nya svarta marockanska vas.
 
(som också finns i nätbutiken)
 
Gillar verkligen lite maffigare större saker i stället för en massa mindre...
 
 
Nya fina små ägg...
 

 
Idag blir det hem att fixa färdigt den italienska buffèn!
Jag provar bara nya recept så vem vet hur det smakar...?!
 
Det blir;
 
marinerad kallskuren ytterfilè
marinerad kallskuren kycklingfilè
italiensk pastasallad
minipajer med babyspenat och nötter
minipajer med bacon och purjolök
kall italiensk sås
en varm sås
varm brietårta med tomater, nötter & honung
sallad
bröd
olika salami
olika ostar
frukter
kex
....har jag glömt något nu...
Känner mig lite snurrig i huvudet av allt jag tänker jag måste hinna...
 
Men roligt är det med många bollar i luften!
 
Ha en god god lördag!
 
KRAM

6 kommentarer:

Jessica sa...

Hoppa ni har en riktigt härlig helg, jätte fint med små ägg i ris känns verkligen som våren är på väg Ha det bra kram jessica

Malin`s Diner sa...

Låter ju galet gott alltihopa! Lyllos dina gäster!

Kram kram

AnnaHelena sa...

Italiensk buffé är min favoritbuffé! Det låter jättejättegott alltihop!
Hoppas det blir trevligt och lyckat!

Kram // AH

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt att ta in ris och göra lite påskigt redan nu. Snygg vas! Har inte tänkt på att det faktiskt snart är påsk...
Italiensk buffé är supergott!
Ha en fin lördagskväll, kram Suss

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint, tänk att det snart är påsk !! Måste söka fram mitt påskpynt snart jag också..
Wow vilken buffe du lagar !!
Kraaam Anette

Ekenäsliv sa...

Ler lite när jag ser att det är fler än jag som börjat "påskpynta" lite;-) min man sa: "Är det påsk snart?" Jag svarade: "Jaaaa, om tre-fyra veckor" Han bara tittade på mig och loooog;)
Vilken buffé, kan tänka mig att det var nöjda gäster som gick hem efter den festen!
Kram Anna