torsdag 21 mars 2013

Blått!

 
Alla bilder Sköna Hem
 
Hej Hej!
 
Å det snöar och det snöar och emellanåt tittar solen fram...
Hur lång kan en vinter bli?!
Inte mycket mer än så här hoppas jag))!
 
Idag är det fullt upp som vanligt, vi har inte ens hunnit plocka upp de leveranserna som kom igår,- men nytt från House Doctor har anlänt, bla med påfyllning av nya svarta bambustegar och svart/vita mattor, tavlor mm.
 
När jag såg denna lägenheten på Sköna Hems sida så kände jag bara åh blått,- jag har alltid älskat blått! Fast jag skulle inte kunna ha så här mycket blått överallt men ändå...
(När jag bodde i London bodde jag i ett hus hos en arkitekt där både tak, väggar, möbler, allt!, var blått!!! Lite mycket förstås men häftigt när folk går in för nåt måste man ju ändå medge..!)
 
Hallen ovan känns så inbjudande med sisalmatta, vackert draperi framför dörren och fin tavelvägg.



 
Kök med draperi framför diskmaskin, fint! Och öppen förvaring som jag önskar jag hade mer av i vårt kök. Man vill ju kunna se alla sina fina skålar och fat och glas, eller hur... (sen har man förstås sånt man inte vill se också!).

 
Kombinerat frukost/arbetsrum med gammalt spelbord till bord.
 För övrigt ett sånt som syns i mitt förra inlägg där jag har den stora vita Rif urnan.
Ett arvegodsbord där jag tycker det är fint att ha ena skivan uppfälld mot väggen.
Här har de det nerfällt av praktiska skäl.

 
Ljuvligt blått och vackra textilier.
Fodrade gardiner, stoppad sänggavel, snyggt bäddat med det där extra!
 
 
Nu är det dags att fortsätta med blommorna här!
 
KRAM


1 kommentar:

Rut och Signe sa...

Jag gillar också blått ihop med brunt. Gärna lite svart också i kombinationen. Har fin keramik gjord av en god vän som har en underbar blå färg. Bara älskar den!

Ha en fin vecka och snart är våren här, kram Marie