måndag 22 oktober 2012

Stunder av snö...

Bolagsvillan i snö
 
 
Tänk vad man fastnar i minnen när man letar efter någon "gammal" bild...
Det bara väller över en, alla dessa stunder och årstider och man får nästan lite ont i hjärtat av allt det där som varit och aldrig kommer tillbaka.
Man blir så påmind om att ta tillvara på stunden.
 
Jag är glad att jag tar så mycket bilder.
 
Det är ovärderligt att ha senare.
Sen när man inte kan gå tillbaka.
 
 
Imorgon hoppas jag att blombilen har amaryllis, hyacinter och vita pumpor...
Mmmm, dessa ljuvliga blommor.
 

 
Ja som ni förstår är dessa bilder inte tagna nu direkt.
Men tänk om vi får sån här vinterkänsla till jul.
Det hade varit nåt det.
 
Man kan ju alltid önska.
 
Ikväll missar jag inte Jonas Gardells serie på ettan.
Sorglig, viktig och hemsk.
Och återigen, så snabbt man glömmer hur det var...
 
***Kram M***


5 kommentarer:

Home2tiny sa...

Nu börjar man faktiskt få lite julfeeling, längtar efter hyacinter, amaryllis, julros osv, för mig är det jul. Är så nyfiken på din fina butik, bor inte så långt ifrån dig så jag kommer o hälsa på snart. Kramisar Tina

Malin`s Diner sa...

Fint med snö, men inte ännu. Tar gärna flera veckor till med fint höstväder. Men visst ska det bli mysigt med december och allt som hör till. Ska sätta glögg för första gången i år också, och så allt med butiken blir ju extra mysigt.

Kram Malin

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken underbar bild...
Den får mig att längta ännu mer efter advent (och glögg och pepparkakor)
Hoppas allt är bra med dig och hoppas din bil är fylld med underbara julblommor idag.
Kram
Jessica

Tusenfröjd sa...

Så vackert! Tänk om vi kunde få lite snö i år... Tänkte fråga vilken blombil som kommer förbi dig? Om det är någon bra?
Ha en fin tisdag /Liv

UlricaA sa...

Hoppas verkligen att vi får en sån vinter iår igen, det hade varit som balsam för själen minst sagt!!!!