onsdag 24 oktober 2012

Pysselkvällen igår!

 
Glada pysslande tjejer!
 
Hej Onsdag!
 
Oj vilket gråväder det är idag!
Men, det är bara till att tända ljus och göra det mysigt!
 
Och trevligt och mysigt var det igår också när tio förskolefröknar från Traryd kom till butiken efter stängning för att höstypyssla.
Så himla roligt det är varje gång att se folks fina kreationer och hur de alla får till det på sina egna vackra sätt!
Och så är det så roligt att se alla bli så nöjda!
Att vara kreativ är verkligen bra för själen!
 
Här kommer en liten bildkavalkad!
(skulle haft lite bilder på deras färdiga arbeten också ju, det får jag satsa på till nästa gång det blir kurs!)


 
Önskemålet för kvällen var frallor istället för kakor, så jag hade bakat en sort med morötter och en annan ljusare.
 
 

 
Duktiga kreativa tjejer!
 
 
Ha en bra dag!
 
*Glada hösthälsningar!*

13 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Gud så mysigt och härligt det ser ut!
Vilken underbar lokal du har :)
Ha en fin dag
Jessica

Anonym sa...

Vilken mysig miljö och så kul! Synd jag inte bor närmre vore roligt att få vara där. Tidigare har jag gått pysselkvällar ute i Valsta äng. Tyvär är jag utan både bil/körkort och det är lite för långt att ta sig dit. Bussarna passar inte in så bra med min buss:((

Idag mår jag som tråkvädret, hoppas jag kan få lite stöd i eftermiddagens sorgegrupp.

Varm höstkram Renate

No.15 sa...

Det ser så mysigt ut..vet hur trevligt man har, när man kommer ihop och pysslar och är kreativ.Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

'Hittat' din blogg alldeles nyss...så inspirerande, fin, mysig och kreativ. Tack:))

Malin`s Diner sa...

Ser riktigt trevligt ut och frallor är ju perfekt för hungriga fröknar.

Kram

Anonym sa...

Tusen tack för igår Mariette! Vi hade så trevligt. Frallorna var så goda och sällskapet perfekt! Hoppas man kan göra om det igen. Ha det så bra! Kram Malin

Casa of Mia sa...

Åh det ser verkligen så trevligt och mysigt ut, hade gärna varit med om jag bodde närmare! Föresten - kika in hos mig och tävla om ett fint halsband! Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Inte nog med att du både hinner och orkar göra pysselkvällar, du bakar till dom också. Det ser riktigt mysigt och pyssligt ut! Gissar att alla damer gick hem med huvudet fullt av idéer.
Agneta kram

Tusenfröjd sa...

SÅ mysigt det ser ut! Det är alltid lika kul med kurser. Ha en fin kväll /Liv

Anonym sa...

Ja, tänk att du orkar först jobba i butiken/webbbutiken, arrangera blommer/buketter, måla möbler, baka, ta hand om dina barn o sen också hålla kvällskurser?+ blogga. Duktiga du Mariette! Det är riktiga takter.
Du är så kreativ.....o kul att följa din blogg, för du jobbar verkligen, till skillnad för de bloggtjejer som nog bara blir sponsrade hit o dit o tokshoppar bara. Fler sådana kreativa o arbetsglädjespridarebloggorksor som du MARIETTE :) du är jordnära o fin o fantastiskt duktig!
Var köper man Pleasejeans i dina trakter????

MVH
Våxtorpsfödda Malmö Marina ;)

Källeboda lantliv sa...

Ser mysigt ut ! Ett gäng förskolefröknar är ju inom mitt område .. Det hade varit något .. Kul ! Att du t. O. M bakar egna frallor inte dåligt .. Men du måste vara rädd om dina krafter ..man orkar inte sköta allt .. Du har ju många områden att vara på ... Det måste du tänka på ... Man kan inte brinna hela tiden .. Vila är ett måste också ...viktigt att tänka på ... Visst duger vi som vi är utan att vara så superduktiga ...du ger massor av energi bara genom att vara ... Var rädd om dig ! Kramar jeanette

ZissStålhandske sa...

Tack för att vi fick komma till din fina butik igår, tror våra fynd kommer bli perfekta :)
Maken blev lyrisk över besticken :))
Dagen fortlöpte med superb shopping och nu har jag massor till min nya salong.<3

Ha det gott ,kram Ziss

Mariette sa...

Tusen tack fina ni för hälsningarna! Kan jag ha några av de bästa raraste läsarna här?!
Det är väldigt väldigt roligt när saker uppskattas och att få feedback är mycket uppskattat, ja enormt glädjande!
Jag gillar att jobba, att vara kreativ och att få saker och ting gjort. (Kanske därför det uppfattas som att jag får mycket gjort?!)

Och som svar var man kan köpa Please jeans i mina trakter så är det på Hans och Hennes i Markaryd som jag köpt mina.

Kram Mariette