lördag 27 oktober 2012

Med känsla...


 
En otroligt vacker lördag idag!
Solen skiner och frosten låg som ett skimmer över allt idag morse.
VACKERT...
 
Om en vecka är det Alla Helgons Dag och många som går till anhörigas och älskades gravar.
Visst vill man väl lägga något som är personligt på en grav?
 
Jag tycker de massproducerade skapelserna som säljs lite till höger och vänster är så utan känsla att det bara känns som usch och fy när man passerar dem.
 
Fram för dekorationer inköpta i blomsterbutik!
Det vet jag att jag skrev ifjorl och det håller jag fast vid ännu!
 


***
 
Mosskudde till en begravning.


 
Gör något personligt av din blomstertanke!
Framför man sina önskemål så går det alltid att lösa!
Och så bra det sen känns att ge/lägga något som är det där lilla extra...
Det tycker i alla fall jag hundra gånger om!
 
 
Ha en riktigt fin lördag!
 
KRAM
 M

4 kommentarer:

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Mosskudden var verkligen fin!
Jag brukar gå in till en av blomsterhandlarna här i stan och bara kika på allt vackert, så inspirerande!

Anonym sa...

Vilken fin mosskudde! För ca 14 dagar sen köpte jag ett mosshjärta som jag pyntade med cremefärgade rosor 3 st för att få en fin komposition.(heter det så)? Ett vackert band blev det också. Jag blev nöjd och nu ligger det så fint på makens grav tills med cremefärgade rosor i en vas och gula i en annan. Det var 4 månaders-dagen då sen han lämnade mig. Givetvis tände jag också ljus.

Lördagskram Renate

Vikeskärs hem och ting sa...

Vackra :) Jag ska göra till min mammas grav idag, gör alltid en egen.
Ha en fin dag, Annika

Anonym sa...

Jättefina! Jag ska göra något fint till pappas grav - tack för inspirationstips.
Det får nog bli baka av idag också, efter att ha sett dina senare goda recept!

Ha en fin söndag!
Ann-Britt