torsdag 25 oktober 2012

Inför Underbara Julhem...

 
 
Godmorgon alla fina!
 
Hoppas allt är bra!
 
Idag morse när jag lämnade barnen utanför skolan for de gula löven runt som en virvelvind överallt och lyste upp i det mörka grå vädret, det var en häftig syn...
En sån minnesbild som kommer att fastna...
 
Från gråväder till varm härlig julkänsla!
För några veckor sedan ringde de från tidningen Drömhem och Trädgård och meddelade att vårt hem skulle vara med i deras Underbara Julhem som kommer ut nu i slutet av oktober.
Spännande med andra ord...Och jag är så nyfiken på om tidningen kanske kommer ut idag? Bäst att hålla koll!
 
Här är några små kort jag tog när reportaget fotats.





 
Knäck, saffransbiscotti, bountybollar och marsipankulor med polkaströssel...
Jag blir så sugen på att sätta igång med förberedelser inför advent och jul...
Det är alltid väntan/förväntan innan som är bäst.
Och att dra ut på det för att kunna njuta av det längre är min melodi!
 
 
Ha det bäst!
Och tusen tack för de fina hälsningarna ni skriver!
 
KRAM
Mariette

13 kommentarer:

Anneli sa...

Tidningen kom till mig igår.......har inte hunnit kika i den än......
Vad spännande med reportage från ditt.

Ni verkar ha haft en mysig pysselklväll.

Kram Anneli

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh den tidningen måste jag köpa direkt den kommer ut..
Va mysigt du har det :)
Kram på dig.
Jessica

Anonym sa...

Hallå själv, finaste fining!

Jamen visst är höstens färger fina!
Jag har också varit uppe tidigt idag och kan inte sluta njuta av färgerna runt mig. Jag tycker t o m alla vissna blommor och blad är så fina på sitt sätt. Och lukten av fuktig jord....

Gud, vad fina bilder! Jag måste erkänna att jag inte är den värsta julnörden, men när jag ser dina bilder blir jag sugen ändå......Att börja i tid och njuta länge av myset - kanske just det jag ska ändra på främst, för det är mest all hysterisk stress kring julen som gjort mig anti. Men, jag jobbar på att begränsa den och bara göra det vi själva mest gillar av allt "julande".

Varmaste höstkramar
Ann-Britt

STENLYCKA sa...

Åhh.vad roligt då måste jag köpa den imorgon! Skall bli jättespännande att se dit vackra hem!
Kram Raina

Ingelas tradgard sa...

Kul att du lyckas komma med i så många tidningar men det är du värd för du sliter som en ,tja vad det nu heter (med bloggen o affären o hemmet). Jättekul!!!
Ha de bäst!!
Kram Ingela

Malin`s Diner sa...

Kul! den tidningen blir det alltså till att köpa hem. Sparar på min jultidningar, tills en lugn dag lite närmre jul då jag ska mysa i soffan med julte och choklad och mina magasin. Längtar!

Kram

Elna sa...

Jättefina bilder och kul att vara med i tidningen. Nu blev jag sugen på julgodis *ler*.

Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Men vad spännande, då måste jag köpa den tidningen!!!

Hoppas att allt är fint med dig!

Kram, Jenny

Runevads Trädgård sa...

Tackar för mitt besök i din fina butik igår, tack även att du tog dig tid för det trevliga samtalet vi också hade!!

Mina töser blev lite avis på mig och mitt paraply..
Ser verkligen fram emot att köpa tidningen!

Kram till dig/ Camilla

Nathalie sa...

Den tidningen måste jag bara köpa!! Gud vilka vackra bilder! Man blir alldeles varm i hjärtat! <3

evalevabo sa...

Åh måste fråga dig har du fått tidningen?!?! Ännu..???
Vi är också med hörde jag från en bloggvän. Bolaget själva har jag inte hört ifrån. Inget i lådan idag... Nyfiken så jag spricker.... Ute i hyllorna på måndag-tisdag nåt. Men vi borde fått den först. Har du fått den idag?
Nyfiken nyfiken.
Svara gärna på min blogg
Fin blogg du har.
Eva

Blåbärs och smultronstället sa...

Jag fick tidningen igår och den var jättefin. Fint reportage om dig/er!
Jag kände igen flera bloggtjejer, kul!
Ha det fint!
Kram Susanne

Ulrikeღ sa...

...wunderschön sind deine Bilder...

hab` ein schönes Wochenende
liebe GRüße
Ulrike