måndag 1 oktober 2012

Att starta veckan!


 
Förkläde GreenGate, form Gerbera keramik
 
 
Hej Oktober!
 
 
En regnig måndagmorgon och ny härlig höstmånad!
 
Trots grå himmel känns det alltid mysigt att komma till jobbet på måndag morgonen, sätta på kaffe, slå på datorn och sätta igång.
Planera (så gott det går) vad som ska göras första delen av veckan. Vad ska fotas, fixas, plockas fram, ändras, målas...Listan kan göras lång.
Men jag vill ha mycket att göra. Finns inget värre än att bara gå och rulla tummarna,...*haha*, eller vad man nu säger...
 
Igår skulle jag bakat, men det hann jag inte. Men fota detta underbara fina förkläde från GreenGate gjordes i alla fall.
Även ett diskställ från House Doctor, vars leverans anlänt, blev inlagt i nätbutiken.
 



Hemma i köket blandar jag gärna Rifs marockanska keramik i rosa och svart/vitt med GreenGates blommiga muggar och skålar.
 
En ny ljusslinga för att fira hösten har också kommit upp, skymtar bara lite smått...
 

 
Ha nu en toppendag!
 
Och tack för att ni finns där ute och förgyller min blogg med era besök!
 
Kram M


4 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Det är så härligt med dig Mariette för du har alltid sådan positiv inställning!!! Sådant smittar av sig.

Håller med dig om att måndagar är en härlig dag. Känns som att man fyllt på med en hel del energi över helgen.

Så mysigt med ljusslingor. Det borde jag ta fram här hemma också.

Kram, Jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbara Bilder bjuder du alltid på så man blir extra glad trots att det är måndag och en hel veckas jobb.
Ha en fin dag/Theres

LantlivsAnette sa...

Sååå fint så fint..du har så mycket vackert i din butik, attans att man bor så långt bort från dig, annars hade jag varit stammis..Du har verkligen ett drömjobb..
Kraaam Anette

Maja Möbler.se sa...

Det ser jättefint ut! Hösten kanske inte är så illa, trots allt. :)