torsdag 18 oktober 2012

Att göra höst


 
Nu är det mycket mossa, granris och ljus som gäller.
Man vill ju liksom bädda in sig lite om hösten...
 
Som med en mosskudde kanske...
 
 
På tal om mossa,
 det var nog tio år sedan som jag sist klädde en stol med det och satte utanför butiken, men nu fick jag helt plötsligt lust att återuppta den gamla "grejen"!
 
Känns som att jag skulle vilja klä både det ena och det andra med något varmt just nu!
Det är väl det där med att höstboa kanske...
 
För visst vill man krypa upp i soffan om kvällarna med bra TV-program, en rykande kopp thè och något gott till?!
Känns som mysigaste sysselsättningen när mörkret kryper tätt utanför.
 
 


Ljus i kruka för utomhusbruk är fint!
 På stolen har jag vanlig mossa, kuddmossa, ljung, murgröna, lärk, taklök och granris.
 
 
 
Och så fort det närmar sig Allhelgona kommer videkisarna...
Mmmm, vackra i gravdekorationerna!
 
Nu kallar kvällsplikterna!
 
KRAM
M

6 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Jättefina annorlunda dekorationer ...
du har massor av bra ideer ..jag vill göra mer ..men orkar inte efter en dag på jobbet ..suck ! jag ligger med i soffan efter jobb å träning ..för träna måste jag med ...annars tappar jag all energi nu på hösten ..kram jeanette

Anneli sa...

Härliga arrangemang.
Stolen blev såååååå söt med mossa på sig.

Har inte gjort någonting alls i höst men hoppas att orken och lusten kommer tillbaka nu så man kan få till några adventsgrupper och kransar.............

Kram Anneli

Elna sa...

Vilken ljuvlig moss stol.

Kram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint du gör önskar fortfarandr jag bodde närmare så jag kunde kika förbi till dig. Stolen var ju super snygg. HA en fin helg/Theres

Ulrika Adriansson sa...

Oj oj så underbart vackert ,man blir tårögd,du är helt fantastisk,tack snälla du för dina inspirerande bilder,jag blir så glad ,kram Ulrika

Fröken S sa...

Vilka fina arrangemang du gjort. Och blusen du har på dig är ju jättefin, var kan man få tag på en sådan?