torsdag 3 februari 2011

Tavlan som gör mig *Happy*!

Färgglädje och spirande grönska en masse!!!

Godkväll!

Hoppas ni mår bra!

Med tanke på kommentarerna till förra inlägget så verkar ni vara många som är på diet...

Själv har jag varit ute på en joggingrunda ikväll som gick så snabbt nu när snön och isen nästan smält bort, helt underbart att få känna asfalten under jogginskorna!!! DET gjorde mig lycklig, sen spelade det liksom ingen roll att det från himlen föll snöblandat, det var känslan!!!

Lycklig gör mig också denna tavlan...

Jag får frågor på den ibland och tyget heter Teheran, kommer från Svenskt Tenn, design Josef Frank. Ett typiskt impulsköp à la Mariette, som sen ändå blir så bra...

Jag visste inte var jag skulle ha den eller vad jag skulle köpa för storlek på tyget, jag bara visste när jag såg tyget på Svenskt Tenn att jag måste ha det!  

Men allt man värdesätter och tycker om finner en plats, har jag funnit flera gånger...(!)

Tips inför helgen;

Köp lite videkisar och sätt i en vas...
Så enkelt och så fint, och håller nästan i eviga tider (det har faktiskt mina gjort!)

Ses en annan dag...,- för en annan dag är en FREDAG!

& tusen tack för fina hälsningar!

Mariette

14 kommentarer:

Sussi sa...

Läckra färger i ditt tyg, och vilket underbart mönster! En riktig vitaminkick!
Ska nog ta till mig titt tips och inhandla några kissar...så mycket VÅR det finns i dessa små ludna gosiga knoppar! Härligt!
Kram
Sussi

Randiga Tråden sa...

Visst blir man lycklig av tyg, ditt är så vackert. Det är så fantastiskt att gå in på Svensk Tenn och bara titta på alla vackra tyger.

gamla skolan sa...

Godmorgon Mariette !
Ja det tyget är så fint och det blev ju en riktig feel good tavla !! Önskar dig en riktigt trevlig helg !
Kramar // Susanne ♥

Vit som snö sa...

Godmorgon Mariette:)
Jaa Josef Frank har verkligen Happy-mönster:)) En tripp På Svenskt Tenn hör till vid huvudstadsbesök. Jag har lite brickor och talltiksunderlägg o andra fina grejer därifrån. Inget tyg...men det är ett bra tips:)
Jag ville ffa kika in o tacka för kurstipset! Den jag hittade var verkligen basic, grund från noll och otroligt pedagogiskt! Passar så bra att jag hittar något att fördriva tid med, ligger med öron-o bihåleinflammation som inte alls verkar vilja ge med sej:( Jag är inte så förtjust i göra-ingenting...men tryter orken har man inget val. Fast nu har jag något vettigt att göra:) Tack vare dej:)
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Mejrams! sa...

Ja, det tyget gör mig tokglad, har alltid gillat det. Funderar själv på att tygspänna en tavla för att ha bakom sängen eller kanske bara tapetsera. Vi får se vad det blir. Din tavla är jättefin och ger mig inspiration.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där mönstret och färgerna är så fint, jag har den runda brickan. Använder den så gott som varje dag, man blir glad av sån färgprakt.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Fia sa...

Hej Mariette!

På vilket sätt har du spänt/fäst tyget? Jag hittar inte spännramar som har den storlek jag vill och de är tokdyra. Funderar på att göra en tavla av Marimekkos tyg "Moments". Det blir ju en stor tavla och har inte riktigt klurat ut på vilket sätt som blir bäst att fästa tyget på.
Ha en trevlig fredag
Hälsningar
Fia, Asarum

Kamilla sa...

En riktig vitaminkick den där tavlan. Frank han kunde han.

Ha en fin helg!

PS. Håller videkissarna lika länge i vatten? Jag brukar torka mina och då håller de sig fina från år till år.

Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Nej du Mariette, nu måste jag komma igång med löpningen också. blir så inspirerad när jag läser här, för dig är löpning lycka verkar det som. Det är ju så jag minns löpning från min aktiva tid men det var ju många år sedan nu... måste ju ändå gå att få tillbaka den där känslan tycker jag.

Tack för lite blomtips, det gillar jag! Nu ska jag köpa videkvistar...

Ha en underbar fredag!
Kram, Jenny

Monica sa...

Hej !!!!
Underbar tavla !!!
Tyvär är det här med att spänna upp tyg något man lätt glömmer bort att man kan göra eller helt enkelt inte ens tänker på, men de blir nästan de allra vackraste tavlorna !!!
Ha en härlig helg !!!
Kram,Monica

Meine Dinge Franka sa...

Your post is full with SPRING!
Nice!!!

Salut!
*Tasiaa

Mariette sa...

Hej Fia!

Vi har gjort ramen själva. Köpte lämplig storlek och bredd på brädgården och sen var det till att sätta ihop ramen, därefter häftade vi fast tyget med vanlig häftpistol.

Lite meckigt, men det blev superbra.

Jag vet en annan som använde frigolitskivor som grund till sin tygtavla.

Lycka till!

Mvh Mariette

Merja sa...

Klart du blir glad! En riktig vår tavla:)

Annas Lycka sa...

Det där tyget är underbart fint! Bra tips med videkissarna, skall testas!

Ha en fin helg! Kram Anna