tisdag 15 februari 2011

Skruvsta i pysselhörnan!

Den eviga längtan
att få pyssla och skapa delar jag med en annan fröken här i huset...

Det har varit mycket sy när hon varit hemma hos mormor, men när vårterminen i trean började med syslöjd och uppgiften att ta symaskinskörkort så föddes längtan om att ha en egen symaskin.

Och jag har ju faktiskt en symaskin som bara står och dammar i garderoben. Ärligt, hur ofta blir man färdig att sy när den står i en låda?!! Inte ofta!

Så nu fixar vi en skaparhörna här uppe i allrummet!

Den uppmärksamme minns kanske att här nyss stod en rosa fåtölj, men alla möbler är ju flyttbara(!)..som tur är!


Var en tur till IKEA i söndes och köpte skrivbordsstol, Skruvsta.
Superskön att sitta i...och en modell jag sneglat på länge...

Så nu ska vi fixa dit symaskinen och annat som behövs, sen kan det skapas... Vår lilla pysselhöra....underbart!

Hoppas ni får en härlig tisdag!

12 kommentarer:

Signe 1 sa...

men vilken söt pysselhörna som börjar ta form vännen!! stolen är superfin!!

nu har jag införskaffat mig en crosstrainer, så här ska trääänas, jippi!:-))

må gott!

kramis s

Kamilla sa...

Så mysigt med en skaparhörna. Vi fixade också till ett kombinerat dator/symaskin-bord här igår. Tror också att man syr lite oftare om maskinen står framme.

Vi har samma snurrstol fast i svart! Jätteskön att sitta i och jobba/skapa.

Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är perfekt att ha en pysselhörna där allt finns på plats och det är bara att sätta igång när andan faller på. Innan jag fick min pysselhörna var det köksbordet som användes för min smyckestillverkning, det var inte kul att behöva plocka ihop alla pärlor och tillbehör innan middagen varje gång.

Skrivbordsstolen ser superskön ut!

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Unknown sa...

Snygg! Passar perfekt hemma hos dig. Det är populärt med pysselhörnor nu, kanske får ordna med en:)

Ha en fin dag!
Kram Anna

Skatan sa...

Ja du, tur att möbler är flyttbara...synd bara att man inte har en bärhjälp till hands JÄMT. Det blir så repiga golv när man själv skall agera på egen hand när ilen infaller... ;)

Fint blir det!!

Anna

Vintage House sa...

Hej
Härligt med en kreativ hörna och det är skönt att ha ett ställe där symaskinen står framme....
ÄR så glad i mitt rum.
ha en skön dag
kram
sandra

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vilken mysig pysselhörna ni fixat:)

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Källeboda lantliv sa...

ja en pysselhörna är ju bra att ha ...alltid redo ...håller med ...snygg stol från ikea...ha en bra kväll..jeanette.kallebodalantliv

fröken knopp sa...

Åhh, har alltid önskat mig en pysselhörna, kanske i nästa hus..:)

Varmaste Kramarna Elin

HEMLÄNGTAN sa...

Ååå vad mysigt med en liten pysselhörna. Så sant att saker och ting inte blir gjorda när det ligger nerpackat. Det blir ju så stort projekt att sätta igång då.

Hoppas du haft en fin dag!
Kram, Jenny

Fröken Fräken sa...

Ja, alla borde få ha en sådan vacker pysselhörna! Förut städade jag alltid bort symaskinen när jag var färdig, men nu får den alltid stå framme. Och det blir mycket mer sytt då!! (som man nog kan märka på bloggen ;-D )

STENLYCKA sa...

Vilken läcker stol!! Kommer att bli så mysigt i er kreativa hörna. Jag har alltid min symaskin framme i tvättstugan,har dragit ett gammalt vackert örngott över den. Väldigt praktiskt att ha den lätt tillgänglig om andan faller på att jag skall sy något, jag kan säga att andan faller på väldigt sällan..
Skall bli spännande att se hur ni får det i hörnan och vad ni kommer att skapa vid symaskinen.
Kram Raina