söndag 13 februari 2011

Sent omsider...

Dukat för dagens kalas...

Halloj Sena Lördag!

Här ska man gå och lägga sig, men aj,- datorn var inte avstängd och då slänger man in några bilder istället(!)... lite sent omsider...

Det var så soligt och fint idag och med mina små gula inslag och "gula" kaka så kunde man nästan tro att det var påsk!

För en vecka sedan tog jag in forsythia från trädgården och nu blommar de för fullt...


Tulpanlökar, doftljus, nystädat hus (varför känns det alltid sååå himla skönt med NYSTÄDAT?).


 Sidoborden i stora rummet...

När jag dukar bordet hemma dukar jag alltid lågt. Vilket innebär att det blir olika små glas eller små vaser på rad eller någon låg skål. Har jag högre buketter får det vara på vårt fyrkantiga matbord där man kan sätta buketten på sidan. Det ska vara fint, men det ska inte vara i vägen (nåja, lite kanske...beror på vem man frågar som sitter vid bordet!)

När gästerna kommit till födelsedagskalaset så kommer Eric ut i köket och frågar; Mamma, varför var inte mormor inbjuden?

Mormor är INBJUDEN på tisdag, välkommen då mormor!

Och så slog klockan söndag...

VI SES KÄRA VÄNNER!

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag dukar också med låga blommor, tycker det är finast. Ser ut som vår inne hos dig, såna kvistar ska jag ta in också. Och vilka underbara bord du har.
Kramar
AnnaMaria

Norregård sa...

Så vackert Mariette!!!

Nu kan vi njuta söndagen i våra nystädade hus;o)

Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Min skodder kom med bussgods ner till macken, lätt som en plätt. Och inte särskilt dyrt heller. Och så var det bra packat av Susanne såklart. Ibland går det lättare än man tror.
Kramar
AM

Ingelas tradgard sa...

Är det inte typiskt att datorn inte var avstängd och så fastnar man där i stället för att lägga sig....Fina bilder och inlägg blev det som alltid hos dig.
Ha de gott!!!
Ingela

Monica sa...

Hej !!!
Åh, vilka fina bilder !!!!
Vacker dukning !!!!
Jag brukar variera , högt ,lågt, men gör som du, tar bort, eller ställer åt sidan höga arrangemang, innan måltiden intas.
glömmer jag bort det, så gör gästerna det själva minsann !!!
borden du visar är helt underbart vackra !!!!
Kram,Monica

mariaemb. sa...

Fina bilder och en vacker dukning. Tack för inspirationen!

Ha en fin söndag!
Kram Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker dukning! Jag håller med om att det kan vara störande med höga blombuketter eller ljusstakar på bordet när man är flera. Det är inget roligt att leka titt-ut=)

Sidoborden är fantastiskt vackra!

Kram,
Regina

HEMLÄNGTAN sa...

Känner igen det där med att man fastnar framför datorn... det är ju helt omöjligt att lägga sig i tid. Och det finns nog en risk att det blir ännu svårare för dig när du får webbutiken klar...

Härlig dukning och vilken underbar vårkänsla man får när man tittar in här. Synd att påsken är så sent i år.

Ha en fin söndagskväll!
KRam, Jenny

tina sa...

Mycket fina bilder, hela alltet :)

Och om det var din födelsedag som firades, GRATTIS!!

Ha en härlig söndag kväll!!