tisdag 1 februari 2011

Klänningar på rad

Klänningar...

Hej på er!

Första februari och snön som faller...
Men det är ganska mysigt ändå.

Idag har jag varit hemma med en förkyld och hostig Eric. Så då gjorde jag slag i saken och började lyssna på Photoshops grundkurs... Den varar några timmar och så ska man träna lite mellan momenten också. Jättekul!!! Men visst tar det sin lilla tid. Vissa dagar passar ju dock bättre till sånt än andra.

 Den där idèen om att hänga kläder på en gren som jag visade i förra inlägget, den har inte riktigt släppt taget om mig....


Jag har dock ingen lust att ge mig ut och jaga en gren i detta väder så därför gjorde jag en liten test hemma, rotade fram klänningar jag tycker är vackra och bara hängde upp...gilla eller inte gilla... Jag gillar!
Men givetvis inte i dörrhålet kanske...

Den vita är min mammas gamla brudklänning, den röda hade jag på ett bröllop en gång och kände mig nääästan som Marilyn Monroe (!??) med skärpet i midjan, svajet i kjolen och halterneck med små knappar... den gröna är en Maria Westerlind klänning som också är helt underbar...

Tänk vad kul det är att fixa och greja, nästan jämt!

KrAm
MaRiEtTe!

11 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott du har hengt opp kjolene! Jeg falt spesielt for bildet der vi ser kjolene sammen med det fine tregulvet.

Vintage House sa...

Helt underbara klänningar har tyvärr inga förrutom min bröllopsklänning:)
ha en skön kväll
kram
sandra

Norregård sa...

Så fina!!!

Trevlig kväll;o)
Kram Malin

Designe sa...

Så läckert!..och va duktig du är som lär dig photoshop på det viset!:) Kram

Unknown sa...

Vilka klänningar du har! Skulle vilja se den där röda på någon gång....
Har ni snöfall?? Här längre upp i Sverige har vi töväder jippi!

Hoppas han kryar på sig snart.

Kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Fy jag borde sätta mig med den kursen också, tänker ofta att jag ska. Hm jajaja någon gång:) Jättefint med klänningarna/ Kram A

Källeboda lantliv sa...

kul med lite tokiga ideer ...fina klänningar ...kram jeanette.kallebodalantliv

HEMLÄNGTAN sa...

Jamen visst är det snyggt att ha en gren som klädstång. Man ser det ju både lite här och där och jag önskar så att jag hade plats för något liknande själv...

Kul med Photoshop kurs. det skulle jag också behöva gå igenom.

Kram, Jenny

Vit som snö sa...

Tycker det ser ut som ett gäng fantastiska klänningar:)
Och visst är det härligt att greja på mest jämt!
Lyssna på Photoshopkurs blev jag nyfiken på... Är det nått du köpt- o isåfall vart- eller är det via nätet? Jag använder Picnik av lathetsskäl(;) men skulle vilja lära mej Photoshop bättre...
Ha det gott! Kram Cilla

Anonym sa...

Vilka underbara klänningar! Den röda skulle du vara läcker i minns den röda regnkappan du visat tidigare. Kul att ha sin mammas gamla brudklänning. En gren som klädstång annorlunda och en kul grej.

Hoppas dan och kvällen varit till belåtenhet.

Nattiskram Renate

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka vackra klänningar och de ska naturligtvis hänga framme. Häftigt med idéen med grenen...
Jag har varit sjuk några dagar, så jag har funderat på att göra om min garderob lite. En bra idé!
Ha det bra!
Kram Susanne