söndag 20 februari 2011

I did it!

Den osminkade sanningen...
Tänk att man måste fylla 38 år för att våga!!!

Hej i Söndagen!

Här är det väldigt trötta ben och armar som skriver, men en väldigt nöjd Mariette, som äääntligen vågade!
Vågade ställa sig på ett par skidor och försöka lära sig...
Jag har sagt blankt nej i tjugo år, prövade en gång på mellanstadiet...

Men nu så!
Oj vad vi har åkt! Och jösses såååå kul det är, det svåra är ju bara att ta till modet ibland.



Nu blir det bada bastu och kvällsmat, sen tror jag att man är rätt så färdig som artist...

Kram Mariette

13 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Tjohoooo...Heja...så duktig du är Mariette som vågar prova!! Försöker få min tonårsdotter till att testa men hon är inte alls intresserad. Utförs är ju bara sååå kul, har man engång provat är man fast. Jag drömmer om att åka ner till österike och susa ner för backarna där en dag, där var jag som 18 åring( väldigt lääääänge sen nu...hihii ) men jag minns de vackra vyerna och känslan av det som igår :-)) Fast de svenska backarna duger gott åt mig måste jag ändå säga, kräver inte svarta pistar direkt, utan jag tar mig ner i min egen takt och det är huvudsaken. Klappa dig själv nu på axeln över att du vågade. Duktiga du....Kraaaam P

Norregård sa...

Härligt!!!
Jag längatsr så tills vi ska iväg igen!!!!

Kram Malin

Signe 1 sa...

heja dig vännen!! vad skoj att du tog modet och vågade, you go girl!!
och lika gamla är vi oxå ser jag nu, hihi...

ha det gott och sov gott inatt nu:-)

kramis s

Unknown sa...

Kör hårt i backen! Det är så kul men jag och du är nog lika bra....men man lär sig snabbt. Du kommer nog somna lätt i kväll.

Kram Anna

Anonym sa...

Strongt gjort att du tog modet och vågade att åka efter 20 års tid!

Du ska vara nöjd och sträck på dig!

Efter bastubad och kvällsmat lär du nog sova gott i natt när det blir dags.

Kram Renate

Snäckskalsdalen. sa...

Men visst är det kul! Känslan när man svischar iväg och jag ser på din min att du är fullständigt koncentrerad inför ditt sista åk!
Agneta kram

HEMLÄNGTAN sa...

Bra gjort tjejen!!!
Jag själv lärde mig ganska sent men åkte ganska mycket i några år. Nu var det dock ett tag sedan jag åkte så det är väl bara att försöka lära sig på nytt.

Kram, Jenny

Jenny sa...

Härligt Mariette!! You go girl!!

Det var evigheter sen jag stod på ett par skidor, det måste ha varit tidigt 80-tal;)

Kraam Jenny

Millas hem sa...

Gött tuffa du!=)

Underbara bilder...blir sugen själv!=)

Kram Camilla

♥ Fyra årstider sa...

Vi åker om några veckor och gud vad jag längtar..det är så kul.
Kram Lotta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så härligt att du tog mod till dig och provade!!! Jag skulle aldrig våga, jag är övertygad om att jag skulle slå ihjäl mig=/ Det låter som du kommer att sova gott i natt.

Kram,
Regina

VitaVardagen sa...

Det var riktigt modigt av dig! Blir avundsjuk när jag tänker på den där känslan man har i kroppen efter en hel dags skidåkning. Den är verkligen helt underbar. Speciellt om man får lyxa till med med bastu :)
Kram Johanna

Vintage House sa...

Good for you:)
Jag stod på en snowboard för första gången för 10 år sedan och har aldrig åkt skidor eller något innan.
Men fy vad härligt det är när man tar sig modet till det....
kram
sandra