onsdag 9 februari 2011

Det blir en nätbutik!


Vi har väl alla våra drömmar, mål och ambitioner. Nya steg att ta och nya utmaningar att prova...
Jag har väldigt länge tänkt att starta en nätbutik. Men från tanke till handling är det ju en bit.

Så i höstas bestämde jag mig att det var dags.

Och nu,- är nätbutiken beställd!

Nu är det betalningsalternativ, fraktbolag och en massa produkter som ska läggas in i butiken. Ihop med annat som ska finslipas och fixas till.
Där står jag alltså nu, och det är det jag pysslat med sista tiden.

Sena kvällar och näsan i datorn mest hela tiden... Men det är ju sååå roligt! Jag ser så mycket fram emot det!

Ni är ju en hel del som skickar mail och frågor på om det går att köpa sakerna jag visar,- och finns det en butik att gå in i blir det lite lättare.

Idag har jag fotat nyheter som kom igår.


Vi har massor av härligheter på ingång till butiken!

Ååååh vad jag hoppas och ser fram emot det här.

Tack för att ni är så underbara som skriver så mycket fint till mig!
& för att ni faktiskt också är många utifrån som hittar till lilla Knäred pga bloggen.

Kram Mariette

37 kommentarer:

Unknown sa...

Perfekt!
Nu kan vi handla och det blir ju lättare för dig om du har en riktig webbutik.

Vad tror du om frakten av skylten?

Ha en trevlig kväll, själv ska jag inta soffan

Kram Anna

Emelie sa...

Vilken underbar ide!!! Kommer att bli en succe! Helt klart! Lycka till!

Kramar
Emelie

AnnaHelena sa...

Jättekul! Jag har ju sett så mycket fint du har i din butik. Nu blir det möjligt att handla även för mig som bor långt ifrån!
Stort lycka till!

Kram // AH

Designe sa...

Åh va kul! Du kommer ju få mycket kunder bara via bloggen, alla som känner till dig redan! Kanon! Lycka till! Kram :)

HEMLÄNGTAN sa...

Jag önskar dig STORT lycka till Mariette!!! Vet ju att du har mycket att stå i nu men jag tror inte att du kommer att ångra dig.

Kram, Jenny

Karin sa...

Ja då har jag äntligen hittat till Knäred (att jag tog lite "omvägar" därifrån får jag skylla mig själv, trodde jag kunde lita på mitt lokalsinne).
Jag kunde köpa min "Happiness.." skylt, samt lulla runt bla allt fint. Det lär nog inte dröja innan jag kommer igen. Du var då fullt upptagen med - just det: Webbshop adm. Så det var din go kollega som tog hand om mig.
Ser framemot att se dina varor så jag vet när jag ska dit igen. Då kan jag ta med mig en eller flera vänner, som sett sakerna på bloggen.

Lycka till!


Kramar

Eva sa...

Så roligt! Du kommer säkert att få många kunder! Lycka till!

Fröken Grön sa...

Så roligt, Mariette! Förstår att du har många bollar i luften just nu, men vi som läser din blogg och suktar över alla fina saker du visar JUBLAR!
Må så gott!
/Anna-Karin

Mitt hvite hus sa...

Grattis... det blir kjempemoro for oss å se hva du har..og kunne handle hos deg'

Klemmer 0))

fröken knopp sa...

Wow, Mariette!! Vilken grej!!

O du, inte bara du är glad, även vi..:)

Varmaste Kramarna Elin

Källeboda lantliv sa...

vad kul med en nätbutik ..då kan man ju handla hos dig nu ...spännande att se nya grejer som kommer in ...lycka till ! kram jeanette.kallebodalantliv

Lundagård sa...

Så kul att läsa! Det kommer säkert att bli en härlig webbutik, vet ju hur mycket jobb som ligger bakom allt innan man är igång, lycka till med starten!

Vintage House sa...

Hej vännen
Så underbart roligt:)
Det känns så skönt när man kan förverkliga sina drömmar..
ha en skön kväll
kram
sandra

Jenny sa...

Åh vad spännande Mariette!! Din butik kommer bli en succé, du har ju ett sånt öga för vackra saker!

Jag kommer "hänga på låset" när nätbutiken öppnar:)

Lycka till!

Kraam Jenny

Vit som snö sa...

Åhh vad kul!! Grattis!!!
Egentligen till mej(o alla andra) oxå;) För jag är fortfarande lite deppig att du hade stängt precis då jag var nere i dina trakter. Vilken otur det var:( Jag är inte alltför ofta såå långt söderut tyvärr...
Med nätbutik kan jag ju handla från världens ände oxå;)
Glad för din skull!!! Och nu kommer dina Photoshopkunskaper ännu bättre till pass;) Jag har gjort kursen jag oxå nu, fast nu fattas bara fotokursen... Men just nu har jag inte den energin, hoppas att våren fyller energidepåerna:)
Mitt varmaste Lycka till! Du har en stamkund;) Kram Cilla

Jeanette Hornbeck sa...

Hej sötis!
Hade mina aningar, ser fram emot den, det kommer bli något alldeles extra fint. Fast jag kommer och hälsar på dig rätt vad det är ändå, bara jag är ledig!
Många kramar och lyckönskningar!
/Jea

Anonym sa...

Oj, vad kul! Det ser jag fram emot! All lycka fram mot lanseringen!

Norr om Köpenhamn sa...

Åååh vad skoj för dig! Ser verkligen fram emot att kika in i nya nätbutiken. Jag fick ju sådant 'ha-begär' när jag såg den där svarta skylten med text. DEN gillar jag. Kanske den finns att beställa snart ;o) Eller så får jag väl ta mig den där turen som jag har pratat så länge om, men upptäckte att Knäred ligger högre upp än vad jag trodde. Jag fick för mig att det låg en liten bit utanför Helsingborg. Det får bli en liten vårutflykt :o)

Kram på dig!
Ulrika

Millas hem sa...

Grattis söta du! Tror stenhårt på din nätbutik! Kul för oss som gillar att titta på bilderna från den befintliga butiken!

Kram Camilla

Kringlor och krusiduller sa...

Hej Mariette!

Oj, vad spännande! Ser fram mot den kommande nätbutiken! Bara av att titta på dina bilder på allt vackert som finns i din butik, blir man ju helt sjuk :-). Vackert, vackert och väldigt inspirerande!

Kram, kram/ Åsa

tina sa...

Grattis och lycka till med webshoppen!! Kan inte annat än bli bra, älskar din blogg massor :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åååh vad roligt att höra! Det ser jag fram emot, så spännande. Förstår att det ligger mycket arbete bakom innan man får det att fungera och se ut som man vill. Lycka till med allt arbete!

Önskar dig en fin torsdag!
Kram,
Regina

Rosenvit sa...

Oh vad kul och bra och pefekt!
Har ju inte så himla långt till Knäred men jag får ju alrig ändan ur vagnen. Nu kommer jag att kunna handla av dig lite på avstånd.

Kram
Anna

MITT VITA HUS sa...

Hipp hipp hurrra:) Gud så kul:)
Kraam

Aratorps Lena sa...

Å vad spännande! Lycka till! Jag har också tänkt tanken, men lagt ner den för jag tror den kräver sååå mycket jobb... Och det är väl inte gratis att bygga shoppen?Måste du anställa fler nu? Jag har tusen frågor... Kram!

Ljuva Drömmar sa...

Sååå spännande! Det kommer att gå jättebra för din butik. Jag förstår att du har fullt upp just nu med alla förberedelser, det är ju en hel del som ska fixas innan det är dags att öppna.
Jag är precis i början av att öppna min egen webbutik så jag vet...för mig är det fortfarande väldigt rörigt.

Än en gång lycka till, kramar Maria!

Love Your Homes sa...

Hej Tulippa,
vilken härlig energi du har.

Lycka till med utvecklingen och framgången!

Ia

LantlivsAnette sa...

Nämen wow vad roligt !!
Ojj vad jag längtar tills du slår upp portarna till nätbutiken !!
Lycka till med allt
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett bra beslut, ser fram emot att du öppnar din webb-butik.
Stort lycka till
AnnaMaria

Signe 1 sa...

men ååhh grattis vad skoj vännen att du ska öppna nätbutik oxå!! vad kreativ och duktig du är:-) det ser jag mkt fram emot!!

ha det bäst!!!

stora kramen s

Tillsammans Hemma sa...

En nätebutik, vill bara säga Grattis, Grattis och Grattis igen! Både till dig såklart, men också till alla oss härute i städer, byar och andra hålor. Vi kommer också kunna handla din jättefina iredning.
Hurra vad glad jag blir♥♥♥
Kramar från Loo.

gamla skolan sa...

Grattis och stort lycka till Mariette !!
Kramar // Susanne ♥

Anonym sa...

Grattis till nätbutiken!
Lycka till!
Kram Marita i Björkhagen

Barnens Hjältar sa...

Har själv haft nätbutik i många år innan jag lade ner firman och det är så himla roligt så jag har planer på att starta igen.
Annan bransch än din då :P

Anonym sa...

Hej, Mariette!

Så glad jag blir å dina vägnar och även för egen del.

Ett stort LYCKA TILL!

Kram Renate

Anna-Malin sa...

ett stort grattis!! så roligt och spännande att få kika in när du öppnat! det kommer att bli jättebra.

kram
anna-malin

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Gud vad roligt! STORT STORT GRATTIS!!!

Kommer
bli kanon!

Kram på dig

ett tips e att använda dhl lessmore.se
vi har provat allt.. och det har strulat men dhl e toppen bra!

Kram madde