torsdag 27 januari 2011

Möblera med grönt...

I allrummet på ovanvåningen lite gamla flaskor och några blommor.
Grönt är skönt och precis vad man behöver i vintern!

Hej Torsdag!

Oj vad skönt att det snart är helg igen!!!
Hur kul det än är att åka upp till Formex så tar det på krafterna...

Bästa sättet för mig att få nya krafter och mer energi är att få komma ut i friska luften och röra på mig! Helst jogga då förstås, men med denna halka är det dåligt med den biten... (Jag "sörjer", -faktiskt!)

De gånger i mitt liv som jag kommit igång att jogga så har det alltid slutat i januari, just pga av väderbiten! Sen kan det ta nåt år innan jag får motivation till att just springa igen!
Men i år ska jag inte ge upp!
Det blev någon runda förra veckan, men denna vecka bara promenader.

Trollpil, anemon och Medinilla (rosenskärm) är vad som finns här i kruka och vaser.

Glöm inte att titta dina blommor i ögat och se hur fina de är!

Ikväll tittar jag på Antikrundan och drömmer mig bort till sommaren...
Vad gör du?

Må så gott!!!

KRAM MARIETTE

13 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Ikväll ska jag välkomna min man :)!
*fniss* Hörde hur det lät ;) Med god mat menar jag och lite mys i soffan....

Jätte vacker bild!

Kram Erika

House number 15 sa...

Det blir antikrundan här också.
Fint med det gröna till det svart-vita. Skrivbordet är så snyggt.

Ha det gott!
Kram C

Rosenvit sa...

Vacker Medinilla.
Här blir det, efter nattning, träning och sedan temys med mannen till Antikrundan som jag spelar in till mig och skiftarbetande make.

Promenader är bra januariträning.

Må så gott!
Anna

Karin A sa...

Grönt är skön och speciellt nu när man längtar efter grönska av alla slag. :) Jag är också sugen på jogging men det blir gympa (i bästa fall) för min del just nu. Ha en fin kväll!

Kram Karin

Linda Knäred sa...

Hej!
En annan jobbar efter ett inställt party;( Promenad ja, vi möttes ju häromdagen och jag säger bara vad mörkt det var på Taxirundan och kusligt men lovar a att det blir mer av den varan.......

Mitt hvite hus sa...

Herlig grønnfarge... ja det er godt å trimme.. har vært et par uker oppehold for meg..når isen lå på vegene..men nå er jeg i gang igejn..og det er godt =))

Klemmer =)

Unknown sa...

Ja du är en riktig hurtigbulle du! Jag kan behöva din påhejning när jag börjar igen. När isen har släppt någon gång i juni hihi..

Ditt hem är så spännande, så olika på något sätt överallt. Det är du på något sätt. Färgsprakande men ändå lugnt och vilsamt.

Tack för tipsen, jag har en tulpanbukett på bordet nu......i vitt:)


Kram på dig!
Anna

HEMLÄNGTAN sa...

Snart blir det en dusch sedan ska jag faktiskt lägga mig tidigt idag, är såååå trött.

Ja, nog är det så att mässan tar på krafterna. Det är en del att förbereda innan, och så är det ju jobbigt under själva mässan men så fortsätter det med en hel del jobb efter också - men det är det ju värt. Och det är ju faktiskt värre att vara utsällare, det tar verkligen på krafterna!

Blir så imponerad av din träning. Jag har så svårt att komma igång trots att jag faktiskt längtar efter att ge mig ut i motionsspåret...

Kram, Jenny

Vintage House sa...

Hej
Så härligt fint och älskar dina bokstäver.
Jag har köpt mig broddar,så nu kan man springa även om det är halt. Att rekommendera...
kram kram
sandra

Anonym sa...

Gokväll!

Samma gäller för mig försöker dagligen att komma ut med stavarna. Går i snabb takt i ca 2 timmar och mår så bra av det. Kör också vattengymnastik på måndagar och oftast brukar jag hinna simma 700-800 m innan.

Gillar dina läckra bokstäver som matchar skrivbordet och stolen så fint!

Här blev det också Antikrundan.

Nattiskramar Renate

Vitt hus med svarta knutar sa...

Har jobbat 12 timmar idag och missade förstås Antikrundan, hade gärna velat sett tjejen med tavlan. Läste om att det skulle vara med i kväll.

Jag har iaf tittat min blomma djupt i ögonen, det är lite fascinerande när man kommer riktigt nära.

Önskar dig en mysig fredag och var rädd om dig. Det är verkligen halt ute, både för spring och promenad.
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Det är skönt att röra på sig, frisk luft och motion det är grejer det. Hjälper mot det mesta.
Vilka fina krukväxter du har!
Hade en Medinilla förra året, det var kul, men till slut tog den liksom slut.
Kram

Fru C sa...

Hann inte med antikrundan igår....tack gode gud för svt play....annars blev det svårt att följa intressanta program.

Angående halkan så sa någon att sjukvården går på knäna med alla 'brott' och annat som händer.
Åh om bara våren ville komma snart!
Kram//