tisdag 4 januari 2011

Man vill så mycket...


Godkväll!

Bara en liten kvällshälsning och några tankar...

Januari,- och vintermånaderna för övrigt, är verkligen månader då man vill så himla mycket hemma! Köpa nya möbler, tapetsera, förändra... Man vill så mycket att hälften hade räckt, och pengarna räcker inte ens till hälften för den delen(!).

Skulle gärna haft en sådan här tapet i vårt hem, och så vill jag ha fler svarta skåp! Gärna ett svart vitrinskåp tack!

Håller på att städa ut julen ur butiken, en befrielse...alltid så roligt att få in det nya som känns så rent och fräscht efter julens barr... Men det tar sin lilla tid..kommer nog nån bild imorgon!

Sov så gott! Dröm söta inredningsdrömmar...
Kram Mariette

10 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Halloj, allt väl?

Så fint det där hemmet är i Sköna Hem =)

Och den svarta lampan du har köpt... Snygg!!!

Jag är ute efter en svart lampa till köket sen, men den ska gå i industristil tror jag..spännande o få se vart du hänger den sen.

ha det gott. Kram Pirre

Mitt hvite hus sa...

God morgen

ja det er mye man vil ha..men noen ting forblir bare drømmer..

deilig det og..

Tapeten var faktisk veldig fin...

Ønsker deg en fin dag..

klemmer 0)

Edith och Jag sa...

Precis så är det för mig. Jag vill massor men varken tid eller pengar räcker till. Efter att ha sett Bygglov i går kväll blev det verkligen inredningsdrömmar.
Tack för en inspirerande blogg!
Kram Maria

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

kan bara hålla med. Ibland önskar man att man hade obegränsat med pengar.. Jag behöver lampor och det e ju aldrig en billig affär!

Hoppas du får tid att fota din butik i´dag. Kul att se

Kram Madde

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Ja, visst är det så att man vill så mycket och när man ser alla dessa vackra hem i tidningar och på bloggen så blir man ännu mera sugen på att förändra.
Vår plan i vår är att fixa till kontoret men det känns så jobbigt att ta tag i det, det är så mycket papper, pärmar och andra prylar som måste ut ur rummet för att man skall kunna börja med golv och väggar.
Så vi får se när det blir av.
Ha nu en bra Trettondagshelg!
Kram Raina

Kamilla sa...

Härlig inspirationsbild du visar. Och klänningen skulle jag inte heller tacka nej till.

Ska bli kul att få se allt fint från din butik!

Kram

Hemlängtan sa...

Tapeten var verkligen fin. Jag har kollat på Sköna hems sida efter bilden men hittar den inte. Du såg möjligtvis inte varifrån tapeten kommer?

Vilken fin blogg och vilket vackert hus du har. Hittade bloggen för ett par dagar sedan och har blivit så inspirerad av Dig.

MvH
Linda

Fröken Grön sa...

Tapetutbudet är verkligen enormt just nu, - om jag skulle inreda med alla som jag tycker är vackra fick jag nog tapetsera om var och varannan dag, hihi!

Håller med dig om att svart är en toppenfärg, - den gör sig bra överallt och passar med alla andra färger. Maybe black is the new white?! =)

Ha en riktigt skön trettonhelg!
/Anna-Karin

Norr om Köpenhamn sa...

Jättesnygg tapet, hade passat perfekt med den läckra lampan du köpt :o)
Visst är det så mycket man vill göra. Just nu vet jag inte riktigt vart jag ska börja och efter alla julklappsinköp känns plånboken betydligt lättare. Men jag har ju sådan lust att sätta igång NU och gärna med allt på en gång. Köpte i alla fall lite målarfärg idag, så årets första projekt är på G :o)

Ha en mysig trettondag imorgon!
Kram Ulrika

Vintage House sa...

ja nu vill man alltid ha nytt och fräscht...
berättar om mitt projekt idag...
härligt med svart..
kram
sandra