lördag 8 januari 2011

I butiken Januari

Min butik.

Hej på er idag!

Hoppas allt är väl! Jag hade hoppats på lite sol, men se det regnar!

Oj, oj...inte bästa väderläget, men då kanske man kan städa inne och röja "utan att behöva" gå ut?! Fast jag känner mig själv, och de där benen de drar ut, alltid.

Tog lite kort i butiken, har faktiskt en liten gran kvar här inne (!), för det tar sin tid...men framåt går det! Och jag tror inte att ni kan se den där granen, eller?!



Vitt och fräscht...
Och så det silvriga som jag är så förtjust i!



Visst blir man allt lite trött av gråväder?! Då gäller det att göra saker man mår bra av och som är roligt, som att inreda, och motionera (om ni frågar mig)!


Lökväxter i glaskupa...

Såg ni att Mija Kinning inredde med två sådana här provdockor i tisdagens Bygglov på TV4?
För övrigt så var det ju bara så häftigt det de gjorde. Superfint (men oj sån massa prylar, hur funkar det med vad man får och vad man betalar själv, någon som vet?)

Nu blev det många bilder idag, svårt att ta kort på en så långsmal butik och få med saker...men man kan ju inte fota allt...*ler*...

Önskar er en skön lördag!

KRAM
Mariette

21 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Vilken blandning av fina saker!
Återigen: synd att din butik inte ligger närmare, för då hade jag varit en stammis. Fast ofta tycker jag om att bara gå och titta och inspireras i butiker, och det kan jag ju göra här på din blogg! :)
Håller med om att det är viktigt att se till att göra saker man mår bra av. Den här årstiden kan vara lite seg annars, tycker jag.

Kram // AH

Stjärnor & Champagne sa...

Mmm så mycket fint. Skulle vara kul att åka förbi någon gång/ Stor kram Anne

Lenas trädgård sa...

Håller med, det är för långt bort för att få gå o shoppa loss hos dej! Så mycket fint du visar - skulle vilja ha tex några av dina fina,vita möbler...
Hmm...Undrar om du har kvar krokuslökarna hela tiden under glaskupa...Ser så läckert ut.
kram Lena
...Inomhusväder här också idag, tät dimma, blaskväder...Tvättstugeröj blev det då!

Nabou sa...

magnifique !

Jeanette Hornbeck sa...

Hej, long time no see...
tänkte precis som du, det var ju inga billaga saker de hade där direkt, typ allt man vill ha.
God fortsättning!
Kram Jea

azalean sa...

Nu vet jag att jag måste besöka din butik i sommar!!! Den ser sååååå mysig ut.
/Anita

Fröken Grön sa...

Oj, vilka fantastiska lokaler du har, och så vårfräscht det ser ut! Nästan så man blir sugen på en liten utflykt någon gång när man är i krokarna. (Det händer faktiskt ibland att jag har vägarna förbi Laholmstrakten, det är väl ganska nära?)

Är butiken i anslutning till ert hus?

Må så gott!
/Anna-Karin

Mitt hvite hus sa...

Så vakker butikk du har..s tor og oversiktlig... masse fint..

god helg =))

klemmer

Norregård sa...

Så mycket fint Mariette!!!
Du har som sagt världens roligaste jobb;o)

Kram Malin

Snäckskalsdalen. sa...

Nix, inte såg jag ens skymten av en gran inte, men däremot hur många andra vackra saker som helst, helt förtjusande. Njuter.
Agneta kram

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, din butikk er sååå vakker, Mariette!!! - og stor?! Så mye fint. Du selger andre ting enn blomster også?

Ha en fortsatt FIN helg!

KLEM KLEM
Anette:)

Vit som snö sa...

Härligt att du bjuder oss långväga bloggisar på en butikskik:) Såå mycket fint!
Jag faller handlöst för den vita skyltdockan!!! Huuur fin som helst! Vill haaaaa;)
Kram Cilla

HEMLÄNGTAN sa...

Det är så kul att se kort från din butik. Och nej, jag ser ingen gran...

Kom hem lite senare än planerat ikväll så jag mailar dig imorgon!

Kram, Jenny

Signe 1 sa...

åhh varför är din underbara butik såå långt från min stad vännen!! kanske kan göra en tripp i sommar, det skulle vara sååå kul!!:-)

hoppas allt är bra med dig!

stora kramen s.

millandante sa...

Sååååå fin butik du har!!! Någon gång ska jag uppleva den irl!

Kram

Källeboda lantliv sa...

M.mmm vad mycket fint ! ja nu vill man förnya sig ,,med vår saker ..för att bli piggare ...och motion hjälper också ..nu ska här börja att tränas igen ..jag lovar ..bästa mentala botemedlet ...så vi kämpar på ..kram jeanette.kallebodalantliv

Anonym sa...

Vilken härlig mix av fina saker! Där skulle jag trivas bland allt det fina du har. Synd du bor så långt från mig.

Har en butik i Nyköping där jag är stamkund Vita Rum och där finns också en hel del som jag t v får nöja mig med.

Någon gran kunde jag inte se *ler varmt*!

Hoppas du slipper regn idag här på ostkusten har vi idag sol.

Motion i alla former är bra och så välgörande för kropp och själ.

Jag såg bygglov!

Soliga kramar från Renate

Shabby soul sa...

Yor shop is simply marvelous!!
Have a good day
Silvia

Shabby soul sa...

Your shop is simply marvelous!!
Have a good day
Silvia

Myhome sa...

Nydelige bilder av en fantastisk fin butikk!!! Du er så dyktig:)
Nyt siste rest av helgen!!
Klem Anita

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Hej!

Vilken bedårande butik, ljuvlig! Den skulle jag gärna vilja besöka och jag hade säkert blivit ruinerad... :)

Din blogg besöker jag igen - lägger till dig på bloglovin.
Ha en fin kväll!

/Lotta