måndag 24 januari 2011

Hallen

När man öppnar dörren hem till oss så ser man detta...

Hej igen!

Tänk så var det redan kväll...
Dagarna rusar på i vanlig ordning, då går det nog fort till våren också tror ni inte det?! Inte utan att man längtar efter lite mer ljus så här dags på kvällen...

För någon vecka sedan blev det omflyttningar här hemma. Min fina tavla av Lena Ihrman fick flytta från stora rummet ut i hallen, och då blev det så här...  I samma veva målade jag lite mer svarta detaljer, som en spegelram och en pall och en svart lampa fick också vara med, från Olsson & Jensen,(-min butik).

I taket hamnade nyinköpet; Koziol lampan.


Jag tycker nog förstås att den där stora glödlampan ser lite dammig ut (den har hängt där knappt en vecka...) Men lite damm bjuder jag på! Det har vi väl alla, eller?!

Och så spegeln som fick bli svart för att matcha, (megatoffsen inköpt på Hans-Mikaels i Stockholm).


Dags att ge sig ut på sin runda!

Ikväll måste man ju kolla in Guldbaggegalan!

TREVLIG MÅNDAGKVÄLL!

14 kommentarer:

Designe sa...

Så vackert belyst tavlan är! Jättefin bordslampa där framför tavlan oxå och fin tazzle!:) Kram

Sussi sa...

Fint i din hall, kul med nya detaljer! Och du....den där lampan från Olsson & Jensen var ju sååå läcker!

Kram
Sussi

Signe 1 sa...

superduperfin hall vännen!! och lampan är bedårande!:-)

heja dig, hoppas rundan gick bra! själv sprang jag milen igår och det gick sååå bra, var så laddad!!:-)

må gott!

kraam s

Unknown sa...

Hej Mariette!

Trevligt att kliva in över tröskeln hos dig! Snyggt med tavlan. Du har en stilig stil, klassiskt som håller i längden.

Formex var bra förstod jag, min kompis som har butiken som jag bloggar om idag hann tyvärr inte åka dit.

Ha en mysig kväll

Kram Anna

Linda Knäred sa...

Hej!
Kommer in en dag och tjatar om hur ni hade det i Stora staden;)


Den taklampan tycker jag att jag känner igen;)

Kram

Det vita dårhuset sa...

Åh DEN toffsen gillade jag! Vart har damen köpt den?

Jätte fin hall! SKITSNYGGT golv!!

Kram Erika

Viola sa...

En helläcker hall som man välkomnas utav, ser att du gillar svarta inslag och visst är det fint, är det Dommos provdocka som du har överst, har beställt hem några stycken..:) ha en skön kväll, kram

Stina sa...

Urläckert! Det där första intrycket är ju faktiskt ganska viktigt....

Kram,
Stina

Anonym sa...

Läcker hall som ger ett första intryck och det har du lyckats bra med! Koziol lampan gillar jag skarpt som jag skrivit i ett tidigare inlägg och megatofsen är supersnygg.

Hoppas du njöt av din runda! Själv har jag motionerat mycket i helgen. Innan vattengympan idag hann jag simma 800 m.

Ha det bäst!

Kram Renate

HEMLÄNGTAN sa...

Härlig och välkomnande hall!

Hur är det med dig? Är du nöjd med Formex? Jag saknade Bloomingville där men annars är jag riktigt nöjd.

Kram, Jenny

Snäckskalsdalen. sa...

Du måste bli glad var gång du kommer hem som har en så fin hall och lampan är jättefin. Inte är den dammig inte, vad är det, damm menar jag?
Kram

Norr om Köpenhamn sa...

Härligt att komma in i en sådan fin hall varje dag.
Tavlan passar jättebra där! Ibland kan det ta sin lilla tid innan saker o ting finner sin plats i huset.

Eftersom jag aldrig fick kommenterat det inlägget, så måste jag säga det nu; att du var så himla fin i din mammas regnjacka :o) Den är urläcker!
Skulle ha passat mina svarta Ilse Jacobsen ;o)

Ha en fin dag imorgon!
Kram Ulrika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fint det blev i hallen. Verkligen fint att bli välkomnad av den vackra tavlan. Lampan är urläcker. Vad du hinner med att måla och inreda!

Ha det så gott!
Kram,
Regina

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..vilken vacker hall ni har..hallen är ju det första man ser då man kommer hem, så det är viktigt att ha fint där !!
Tur att det löste sig med min blogg, det var många som hade problem med sina bloggar igår, märkligt alltså..
Ha det gott
Kraaam Anette